Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2008

ΑΟCTA : Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΤΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ




Επιστολή με θέμα την παρουσία της Κέρκυρας στις Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις έστειλε ο Πρόεδρος των Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Δ. Χαρίτος προς τους Βουλευτές του νομού και τις λοιπές τοπικές αρχές.


Συγκεκριμένα, αναφέρει τα εξής:

Αξιότιμοι Κυρίες & Κύριοι,

Μετά την έκθεση της WORLD TRAVEL MARKET και αφού ακούσαμε προσεκτικά τις δηλώσεις και απόψεις του καθενός παρευρισκομένου της Κερκυραϊκής Αντιπροσωπείας και αξιολογώντας τις κρίσεις και επικρίσεις για την παρουσία μας και τους προβληματισμούς όλων μας για το μέλλον της Κέρκυρας, ειδικότερα από την Βρετανική αγορά, δηλώνω τα κάτωθι :

Έχοντας μια μακρόχρονη πορεία και σταδιοδρομία από το 1965 στον Τουρισμό της Ελλάδας και ειδικότερα της Κέρκυρας από το 1978 μέχρι σήμερα έχω παρευρεθεί συνολικά σε περισσότερες από 500 εκθέσεις εκ των οποίων στις 100 ως εκθέτης και έχω συμμετάσχει σε περισσότερα από 3.000 σεμινάρια προβολής και marketing, συναντήσεις, ενημερώσεις Τουριστικών Πρακτόρων και Δημοσιογράφων, καθώς και ημερίδες με θέματα που αφορούν τον Τουρισμό.

Αναφέροντας τα ανωτέρω δεν θέλω να προκαταβάλω κανέναν ότι τα γνωρίζω όλα, όμως η τεράστια εμπειρία που αποκόμισα από την όλη μου σταδιοδρομία, με οδηγεί στις εξής απόψεις που εστιάζονται στο σημερινό μας πρόβλημα της ορθής προβολής του Νομού μας.



1. Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ ΣΤΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

Από το 1970 έως το 2000 είναι γεγονός ότι οι εκθέσεις βοηθούσαν στο να συναντηθούν οι εκπρόσωποι των τουριστικών επιχειρήσεων μεταξύ τους από όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη και να εκφράσουν ενδιαφέρον κάποιας συνεργασίας και ειδικότερα της χώρας που γινόταν η έκθεση. Σιγά σιγά λόγω της παγκοσμιοποίησης και του συγκεντρωτισμού των μεγάλων αγορών σε 2, 3 Tour Operators, του μεγάλου κόστους μετακίνησης και εξόδων να επισκεφθούν τις εκθέσεις και η απογείωση της τεχνολογίας έγιναν αιτία η επίσκεψη επαγγελματιών και κοινού να μειωθεί αισθητά και σήμερα έχουμε την εικόνα να βλέπουμε άδεια περίπτερα με ελάχιστους να περπατούν στους διαδρόμους, που οι περισσότεροι είναι συνεκθέτες που δεν έχουν τι να κάνουν και κυκλοφορούν χαζεύοντας τριγύρω για να περάσουν την ώρα τους.

Διερωτώμεθα λοιπόν, θα πρέπει να πηγαίνουμε στις εκθέσεις και να ξοδεύουμε τα χρήματα μας σε πανάκριβα περίπτερα και διάφορα έντυπα, σε εισιτήρια, μετακινήσεις, ακριβά λόγω περιόδου έκθεσης ξενοδοχεία κλπ;

Πιστεύω ότι στις εκθέσεις η Κέρκυρα ως μείζων τουριστικός προορισμός πρέπει να έχει παρουσία υπό τις εξής προϋποθέσεις:

o Να έχουμε ένα μικρό ανεξάρτητο χώρο, κατάλληλα διαμορφωμένο με εμφάνιση που να θυμίζει κάτι από Κέρκυρα, να είναι λειτουργικός και φιλόξενος
o Στο περίπτερο θα πρέπει να υπάρχει ένα κοινό έντυπο στην γλώσσα του κράτους που γίνεται η έκθεση, έντυπο που να αναφέρεται σε όλο τον Νομό με τα αξιοθέατα του και τις τουριστικές επιχειρήσεις που θα ήθελαν να προβληθούν να μπορούν να το κάνουν καταβάλλοντας κάποια συμμετοχή στο κόστος του. Το έντυπο να απευθύνεται στο κοινό που θα το ζητήσει και όχι να το μοιράζουμε.
o Να έχουμε ένα εξειδικευμένο πακέτο πληροφοριών, εντύπων, CD κλπ, που θα δίδεται μόνο σε επαγγελματίες και δημοσιογράφους.
o Να έχουμε παρουσία στις ημερήσιες εφημερίδες που καθημερινά κυκλοφορούν δωρεάν στην έκθεση T.T.G, TRAVEL GAZETTE κτλ. με άρθρα που να προκαλούν το ενδιαφέρον των επαγγελματιών να επισκεφθούν το περίπτερο.
o Το περίπτερο να στελεχώνεται από άτομα που θα ομιλούν άριστα την γλώσσα και να είναι εξειδικευμένα στο τουριστικό επάγγελμα και προπάντων να γνωρίζουν πολύ καλά τον Νομό μας και τις δυνατότητες του για κάθε είδους τουριστική και πολιτιστική δραστηριότητα.
o Κατά την διάρκεια της έκθεσης θα πρέπει να οργανώνονται καθημερινά διάφορα EVENTS, όπως:

t Ημερίδες και παρουσιάσεις του Τουριστικού Προϊόντος μας σε οργανισμούς τουριστικών Φορέων της χώρας που γίνεται η έκθεση.

t Συναντήσεις με τουριστικούς Δημοσιογράφους και προώθηση προς αυτούς των θετικών και δυνατών σημείων προβολής του Νομού, προσκαλώντας τους να επισκεφθούν την Κέρκυρα.

t Συναντήσεις με τους Tour Operators της χώρας και προπάντων αυτών που δεν έχουν πρόγραμμα στο Νησί μας για μια δυναμική παρουσίαση του Τουριστικού μας προϊόντος.

t Συναντήσεις με τους ΦΟΡΕΙΣ των ανεξάρτητων τουριστικών Πρακτόρων και Tour Operators για γνωριμία μαζί τους, με στόχο την οργάνωση του ετήσιου συνεδρίου τους στο Νησί μας.

t Συναντήσεις με τους Managers των Αεροπορικών Εταιρειών που συμμετέχουν στην έκθεση και ιδιαίτερα με αυτές του χαμηλού κόστους, με στόχο την καλλιέργεια ενδιαφέροντος τους, ώστε να αρχίσουν μελλοντικά πτήσεις προς την Κέρκυρα.




Απαραίτητη προϋπόθεση είναι όλα αυτά ή έστω μερικά από αυτά να γίνονται σε κάθε έκθεση σωστά και οργανωμένα από εξειδικευμένα και ειδικά καταρτισμένα στελέχη. Εάν κάνουμε περίπτερο για να μοιράσουμε ακριβά έντυπα στους περαστικούς, το αποτέλεσμα θα συνεχίσει να είναι αυτό που έχουμε μέχρι σήμερα.

Οι ανωτέρω ενέργειες φυσικά αφορούν επαγγελματικές εκθέσεις όπως αυτές του Λονδίνου και όχι εκθέσεις για το κοινό όπου τα πράγματα είναι λιγότερο απαιτητικά, αλλά και εκεί βέβαια χρειάζεται σωστή παρουσίαση και πολύ καταρτισμένα άτομα που γνωρίζουν λεπτομερώς το Νησί και τα καταλύματα του καθώς και τις απαραίτητες γνώσεις για να απαντούν με ακρίβεια σε κάθε ερώτηση του κοινού.


2. ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ MARKETING ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΣΑΙΖΟΝ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ

* Να προσκαλούμε συχνά δημοσιογράφους από κάθε κράτος που μας στέλνει τουρίστες και ειδικότερα από τις αναπτυσσόμενες αγορές, αλλά και από τις μελλοντικά υποσχόμενες αγορές.

* Να προσκαλούμε συχνά καλλιτέχνες, φιλαρμονικές και κάθε είδους εκδηλώσεις (αθλητικές, τουρνουά, formula) που ο απόηχος τους επαγγελματικά θα δημιουργεί θετικό κλίμα διαφήμισης του Νησιού μας προωθώντας τα σχετικά δελτία Τύπου στα διεθνή ΜΜΕ.
* Να προσκαλούμε τις Εταιρείες Διαφήμισης των κυριότερων ειδών ευρείας κατανάλωσης προϊόντων, όπως καλλυντικών, είδη μόδας, ποτών, τσιγάρων, αρωμάτων και λοιπών, που απευθύνονται σε μεγάλο αριθμό κοινού, να κάνουν τα γυρίσματα των διαφημιστικών τους SPOTS στο Νησί μας.
* Να προσκαλούμε και να φιλοξενούνται εκδότες γυναικείων περιοδικών και άλλων εντύπων που ασχολούνται με τους Celebrities, ούτως ώστε η Κέρκυρα να βρίσκεται στις πρώτες σελίδες τους κάνοντας αναφορά σε κάθε επώνυμο επισκέπτη της, που όλοι γνωρίζουμε ότι δεν είναι λίγοι.
* Από έρευνες γνωρίζουμε ότι η επιλογή του τόπου διακοπών ενός ζευγαριού κατά 80% προτείνεται από την γυναίκα διότι αφιερώνει περισσότερο χρόνο από τον άνδρα να ξεφυλλίσει τα περιοδικά μόδας και άλλα παρόμοια έντυπα μέσα από τα οποίο προτείνονται διακοπές. Στα περιοδικά αυτά αφού προβληθούμε με σωστή παρουσίαση, και αφού ερευνήσουμε σε ποιους χώρους αυτά διανέμονται δωρεάν, εκεί που η γυναίκα άθελα της θα τα κοιτάξει. Συνήθως τέτοιοι χώροι είναι τα σαλόνια των ιατρείων και περισσότερο των κομμωτηρίων. Ειδικότερα στο κομμωτήριο, όπου έχει χρόνο να περιμένει για την περιποίηση της και μη έχοντας κάτι να κάνει ή θα μιλά στο κινητό της ή θα ξεφυλλίζει τα lifestyle και Celebrities περιοδικά που ο κομμωτής έχει στα τραπέζια του. Αντιλαμβάνεστε την θετική αντίδραση της αν την ώρα που κοιτά την σελίδα της Κέρκυρας, ο κομμωτής αρχίζει να της διηγείται π.χ. πόσο απίθανα πέρασε στην Κέρκυρα κατά την συνάντηση που έκανε εκεί η L’OREAL και ήταν προσκεκλημένος.

Είναι καθοριστικός ο ρόλος που παίζει η «WORD OF MOUTH» διαφήμιση με την προϋπόθεση ότι προσκαλούμε τέτοιου είδους συναντήσεις εκπαίδευσης και παρουσίασης νέων προϊόντων που αφορούν βασικά την γυναίκα, να γίνονται στην Κέρκυρα, προσφέροντας τους κάποιες «δωρεάν» παροχές και διευκολύνσεις.

* Προσκλήσεις σε διάφορους γνωστούς Chef λάτρεις και γνώστες της Ελληνικής κουζίνας να την παρουσιάζουν ΜΜΕ των χωρών τους από την Κέρκυρα. Χωρίς μεγάλο κόστος το αποτέλεσμα θα είναι τεράστιο στην προβολή του τόπου και των προϊόντων του.
* Να κάνουμε καταχώρηση διαφήμισης σε ειδικά περιοδικά που διαβάζει η τρίτη ηλικία, που μεγάλος αριθμός των ανθρώπων αυτών έχει και χρόνο να ταξιδέψει και χρήματα να ξοδέψει.
* Να δημιουργηθούν WEBSITE για επαγγελματίες και για πελάτες ξεχωριστά.



* Να καλούνται στην Κέρκυρα διεθνούς κύρους προσωπικότητες, τους γνωστούς «ΓΚΟΥΡΟΥ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ» για ημερίδες και σεμινάρια που θα μας βοηθήσουν να βρούμε καλύτερα τον δρόμο μας για τις Παγκόσμιες Εξελίξεις στον Τουρισμό.
* Σε όλες τις μεγάλες Ευρωπαϊκές πόλεις λειτουργούν Ελληνικές Ταβέρνες. Η αποστολή κουμ κουάτ να κερνούν τους πελάτες τους μετά το φαγητό τους, μεταφέροντας τους τους χαιρετισμούς της Κέρκυρας, είναι σημαντική χειρονομία και εγείρει το ενδιαφέρον για το Νησί μας.
* Να κάνουμε καταχωρήσεις στα περιοδικά των μεγάλων Συλλόγων Περιπατητικού Τουρισμού, όπου υπάρχουν στις μεγαλύτερες χώρες της Ευρώπης και να διαφημίσουμε τα μονοπάτια μας. «Αφού πρώτα τα καθαρίσουμε και νοιαστούμε γι’ αυτά».



ΑΠΟ ΠΟΙΟΥΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙ ΠΟΡΟΥΣ;

Φυσικά όχι από τον Δήμαρχο, Νομάρχη ή Περιφερειάρχη και τους συνεργάτες τους.

Χρειάζεται να δημιουργηθεί ειδικό γραφείο Marketing και Προβολής της Κέρκυρας και του Τουριστικού της προϊόντος, ανεξάρτητο από κάθε πολιτικό και κρατικό παρεμβατισμό ή να μετατραπεί ο ΚΕΟΤ ή η ΕΤΙΝ.

Το γραφείο ή ο οργανισμός αυτός θα πρέπει να στελεχωθεί από τον απόλυτα μορφωμένο και εξειδικευμένο στον τουρισμό διευθυντή, πλαισιωμένο από το κατάλληλο προσωπικό.

Για να γίνει αυτό χρειάζονται σοβαροί οικονομικοί πόροι που θα καλύπτουν τα ετήσια έξοδα λειτουργίας του Γραφείου αυτού, καθώς και το κόστος της προβολής ως κύριος στόχος και σκοπός της δημιουργίας του.

Το γραφείο αυτό θα μελετά τις τάσεις της Ευρωπαϊκής αγοράς, των κρατών που αντλούμε τους επισκέπτες μας και να διαμορφώνει ανάλογα το μέγεθος της προβολής μας στην κάθε χώρα, με περισσότερη προσοχή στις νέες αναπτυσσόμενες αγορές.

Παράλληλα θα πρέπει να παρακολουθεί στενά τις γειτονικές μας αναδυόμενες τουριστικά αγορές, ελληνικές και ξένες για την ποιότητα του προϊόντος και υπηρεσιών που προσφέρουν.

Δια τούτο ο Σύνδεσμος μας μαζί με τις Ενώσεις Ξενοδόχων και Ιδιοκτητών Τουριστικών Καταλυμάτων από χρόνια τώρα πρότειναν την θέσπιση μικρού τέλους από όλες τις επιχειρήσεις, π.χ. ποσοστό 0,2% επί του τζίρου τους, ποσό που θα υπερκαλύπτει την ετήσια δαπάνη σωστής προβολής και διαφήμισης του Νησιού μας.

Χωρίς την εξασφάλιση συγκεκριμένων ετήσιων οικονομικών πόρων είναι ουτοπία να ελπίζουμε σε κάποια αλλαγή της παρούσας κατάστασης και των αρνητικών αποτελεσμάτων που απορρέουν από αυτήν. Δεν είναι δυνατό πλέον κάθε χρόνο να ζητιανεύουμε πόρους από ιδιώτες, Δήμους, Νομαρχία, Περιφέρεια και Υπουργείο.

Βασικό ρόλο στην είσπραξη του τέλους αυτού μπορεί να παίξει το Επιμελητήριο μας, διότι εμείς οι Πράκτορες τονίζουμε ότι ο τουρισμός αφορά όλους μας και όχι μόνο εμάς και τους Ξενοδόχους.

Όλη η οικονομία του Νησιού μας στηρίζετε και επηρεάζεται από τα καλά ή κακά οικονομικά αποτελέσματα που απορρέουν από τον τουρισμό και όλοι μας περιμένουμε να ζήσουμε από αυτόν. Αφού επιτέλους το καταλάβουμε, ας βοηθήσουμε όλοι για τον κοινό αυτό στόχο.

Βεβαίως για να πιάσει τόπο η τόσο μεγάλη προσπάθεια και να έχει θετικά αποτελέσματα θα πρέπει να Κέρκυρα να βελτιώσει την εικόνα που βλέπει ο τουρίστας και να λυθούν τα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζει κατά την διάρκεια της παραμονής του.

Να ξοδεύουμε χρήματα για διαφημίσεις κάτω από τις παρούσες συνθήκες, με τα απορρίμματα στους δρόμους και στις παραλίες, τα λύματα στους χείμαρρους και στην θάλασσα, το κυκλοφοριακό χάος που αποτρέπει τον κάθε επισκέπτη να έρθει στην πόλη και τέλος η πολύωρη αναμονή τους στον κήπο του αεροδρομίου πριν αναχωρήσει είναι «Δώρον Άδωρον».

Η επίλυση αυτών των βασικών προβλημάτων μας είναι προϋπόθεση για να έχουμε θετικά αποτελέσματα από οποιαδήποτε οργανωμένη σύγχρονη διαφήμιση και στην άμεση επίλυσή τους πρέπει να παίξουν βασικό ρόλο οι Τοπικές Αυτοδιοικήσεις. Παγκόσμιος όρος στους κανόνες προβολής είναι “Πρώτα φτιάχνεις ένα καλό προϊόν και μετά το διαφημίζεις”.

Τέλος, παράλληλα με τα ανωτέρω, η επιτυχία εξαρτάται και από την αλλαγή της νοοτροπίας «της αρπαχτής» από κάθε εμπλεκόμενο στην προσφορά υπηρεσιών προς τους επισκέπτες μας, από όποια πλευρά και αν προέρχεται.

Εύχομαι και ελπίζω οι νεότεροι μας να δουν το πρόβλημα στην ουσία του και με την βοήθεια της τεχνολογίας, αλλά περισσότερο με διαφορετική νοοτροπία από την υπάρχουσα κατεστημένη και σε συνεργασία με κάθε γνώστη του αντικειμένου, καθώς ο τουρισμός «αγκαλιάζει» διάφορες δραστηριότητες, να κάνουν γρήγορα βήματα για την επίτευξη του ποθητού αποτελέσματος για όλο το νησί μας.

Επαναλαμβάνω ότι ο Τουρισμός ανήκει σε όλους. Δεν έχει χρώματα και δεν πρέπει να τον εμπλέκουμε σε πολιτικές αντιπαλότητες.

Όλοι μαζί θα πρέπει να καθίσουμε στο τραπέζι να βρούμε λύση στο πρόβλημα που ταλανίζει όλους μας από χρόνια τώρα. Μόνο έτσι η Κέρκυρα θα βγει σιγά σιγά από το αδιέξοδο που βρίσκεται σήμερα και θα ανταγωνιστεί «Ίσοις όροις» τους άλλους εξίσου καλούς Τουριστικούς Προορισμούς διεθνώς.

Δεν υπάρχουν σχόλια: