Πέμπτη, 21 Αυγούστου 2008

25 EΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΔΙΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΓΗΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ Ο ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ


Πρόγραμμα κατασκευής 19 σχολικών μονάδων και 12 νηπιαγωγείων, με συνολική δεσμευμένη δαπάνη 25 εκατομμυρίων ευρώ, βρίσκεται σε εξέλιξη στο νομό, όπως ανακοίνωσε στο πλαίσιο της επίσκεψής του στο νησί, ο υπουργός Παιδείας Ευριπίδης Στυλιανίδης. Ανέφερε επίσης ότι αναμένεται το επόμενο διάστημα να εγκαινιαστούν τρεις ακόμη σχολικές μονάδες.
Ο Υπουργός επεσήμανε ακόμη ότι η φετινή σχολική χρονιά θα ξεκινήσει χωρίς προβλήματα, καθώς όπως σημείωσε, ο προγραμματισμός από πλευράς Υπουργείου έγινε εγκαίρως και τόνισε με έμφαση ότι δεν πρόκειται να χαθεί ούτε μια ώρα διδασκαλίας.
Ο κ. Στυλιανίδης εγκαινίασε το Δημοτικό Σχολείο στον Πλάτωνα Νυμφών και το νέο Λύκειο Καστελάνων Μέσης. Στα εγκαίνια του Λυκείου Καστελάνω ν ανταποκρίθηκε στο αίτημα του Δήμου για προσθήκη νέων αιθουσών στο κτίριο του Λυκείου προκειμένου να φιλοξενηθούν περισσότεροι μαθητές από την περιοχή του Δήμου Αχιλλείων και να αποσυμφορηθούν έτσι τα σχολεία της πόλης.
Ο κ. Στυλιανίδης συναντήθηκε και με το Μητροπολίτη Κερκύρας Παξών και Διαποντίων Νήσων Νεκτάριο, ο οποίος έθεσε στον Υπουργό το θέμα της προαιρετικότητας του μαθήματος των θρησκευτικών στα σχολεία. “Η μεταβολή αυτή έγινε γιατί θέλουμε να προστατεύσουμε το μάθημα των θρησκευτικών και να γνωρίζει η κοινωνία ότι η ορθόδοξη πίστη επιλέγεται και δεν επιβάλλεται”, απάντησε ο Υπουργός.
Οικτρή κατάσταση
Επί τάπητος τέθηκαν τα προβλήματα της σχολικής στέγης στο νομό, κατά την πολύωρη σύσκεψη που έγινε στη Νομαρχία, παρουσία του υπουργού Παιδείας, των βουλευτών του Νομού, του Γ.Γ. της ΠΙΝ του Νομάρχη, Δημάρχων και εκπροσώπων της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Ο Νομάρχης, που χαρακτήρισε “οικτρή την κτιριακή κατάσταση των σχολικών υποδομών της Κέρκυρας, κατέθεσε δύο υπομνήματα στον υπουργό. Στο πρώτο καταγράφονται οι ανάγκες σε σχολεία, αίθουσες και υποδομές.
Ο κ. Πουλημένος ζήτησε μεταξύ άλλων: α) να ανοιχθεί άμεσα το μέτρο του ΕΣΠΑ για την Εκπαίδευση προκειμένου να κατατεθούν ώριμες προτάσεις για τη σχολική στέγη, β) να εγκριθεί από το εθνικό ή τομεακό πρόγραμμα η χρηματοδότηση των πλέον ώριμων μελετών στο νομό και γ) να περιληφθούν στο πρόγραμμα του ΟΣΚ έργα αναβάθμισης των παλαιών σχολικών κτιρίων ώστε να ανταποκρίνονται στοιχειωδώς στις απαιτήσεις της εποχής μας. Στο δεύτερο υπόμνημα τονίζεται το γνωστό και χρόνιο πρόβλημα χρηματοδότησης των μαθητικών μεταφορών.
Ο Σωτ. Μικάλεφ
Στην τοποθέτησή του, ο Δήμαρχος Κερκυραίων Σωτήρης Μικάλεφ ανέφερε ότι ο Δήμος Κερκυραίων, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το εκρηκτικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η πόλη, έχει ήδη διαθέσει το σύνολο των οικοπεδικών εκτάσεων που θα μπορούσε να δώσει για δημιουργία σχολικών κέντρων. Παράλληλα έχει αποστείλει στο Υπουργείο το σύνολο των αναγκών για νέες αίθουσες αλλά και συντήρησης των υφισταμένων, οι οποίες, όπως είπε, βρίσκονται σε απερίγραπτη κατάσταση.
Μεταξύ άλλων, στάθηκε στην παραχώρηση οικοπέδων στο Κανόνι για τη δημιουργία Ειδικού Σχολείου, στα Παγκρατέικα για την ανέγερση του 4ου Λυκείου, στα Κανάλια για νηπιαγωγείο κλπ.¨
Οι εκπαιδευτικοί
Ο Νομός Κέρκυρας χρειάζεται κατά προτεραιότητα βοήθεια στα θέματα Παιδείας, τόνισε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ν. Μεταλληνός, επισημαίνοντας ότι είναι ώρα η πολιτεία να επιστρέψει στην Κέρκυρα ένα μέρος από αυτά που το νησί έχει προσφέρει σε αυτήν.
Μάλιστα έκανε μια ιστορική αναδρομή προκειμένου να αποδείξει ότι “από το 1907 που η Κέρκυρα και τα Ιόνια είχαν το μεγαλύτερο ποσοστό εγγραμμάτων, σήμερα η Κέρκυρα βρίσκεται στην πλέον καθυστερημένη θέση εκπαιδευτικής κατάρτισης” (σύμφωνα με έρευνα του Εθνικού Κέντρου Ερευνών).
Οι βουλευτές
Πλήρης είναι η εγκατάλειψη της Κέρκυρας στον τομέα των σχολικών υποδομών, σύμφωνα με την βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Α. Γκερέκου, που κάλεσε την ηγεσία του υπ. Παιδείας να δώσει λύση στα σημερινά προβλήματα.
Να δοθεί λύση στο θέμα των εύπορων μαθητών που με διάφορα τερτίπια εμφανίζονται ως απασχολούμενοι και κερδίζουν θέση στα πανεπιστήμια από τα Εσπερινά Λύκεια σε βάρος των πραγματικά απόρων μαθητών, ζήτησε για μια ακόμη φορά ο βουλευτής της Ν.Δ. Ν. Δένδιας.
Ο υπουργός
Η Παιδεία χρειάζεται συνεργασία και συνεννόηση και όχι αντιπαράθεση τόνισε από την πλευρά του, ο κ. Στυλιανίδης. Δήλωσε ότι ήρθε στην Κέρκυρα έχοντας πλήρη εικόνα των προβλημάτων της σχολικής στέγης.
Μεταξύ άλλων ανέφερε ότι πριν 3-4 χρόνια δεν είχε γίνει ούτε απογραφή των ενεργών σχολικών μονάδων στο νομό.
Το μαθητικό δυναμικό του νομού. ανέρχεται σε 14. 083 μαθητές, 172 σχολικές μονάδες και 1894 εκπαιδευτικοί.
Ανέφερε επίσης ότι βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη ο σχεδιασμός του υπουργείου για τη σχολική στέγη.
Συνέντευξη
Μετά το τέλος της σύσκεψης ο υπουργός Παιδείας παραχώρησε συνέντευξη τύπου όπου τόνισε ότι το υπουργείο λίγο πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς στέλνει από την Κέρκυρα ένα μήνυμα διαφορετικής προσέγγισης και νοοτροπίας στα θέματα της εκπαίδευσης.
Σε γενικές γραμμές ανακοίνωσε την υλοποίηση προγράμματος για τη σχολική στέγη των 25 εκατ. ευρώ το οποίο μπορεί να φτάσει και τα 30 εκατ. και συμπεριλαμβάνει στο μεγαλύτερο ποσοστό κρατικές δαπάνες.
Για το Δ’ΚΠΣ για την ΠΙΝ έχουν προγραμματιστεί έργα 38 εκατ. ευρώ που αφορούν εκτός από κατασκευές, εξοπλισμούς κλπ.
Επίσης το υπουργείο καθ’υπέρβαση της νομοθεσίας, θα προχωρήσει σε προγραμματική συμφωνία με τη Νομαρχία, ύψους 500 χιλ. ευρώ, ώστε η Νομαρχία σε συνεργασία με τους Δήμους να δαπανήσουν τα χρήματα αυτά για τη συντήρηση των ιστορικών κτιρίων.
Ανέφερε ακόμα ότι πρόκειται να εγκαινιαστούν 4 σχολεία.
Στάθηκε στη μη έλλειψη βιβλίων, στο περιορισμό των αποσπάσεων, στους έκτακτους διορισμούς εκπαιδευτικών.
Ακόμα στην υλοποίηση του προγράμματος ενισχυτικής διδασκαλίας, στην έναρξη της εισαγωγικής επιμόρφωσης, στην ενίσχυση της ειδικής εκπαίδευσης.
Επίσης στην δημιουργία β΄κέντρου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο Νότο του νησιού.
Ο κ. Στυλιανίδης αναφέρθηκε ακόμα στη δημιουργία ενός διαθεματικού μεταπτυχιακού που θα προβλέπει ακόμα και τη φιλοξενία ξένων φοιτητών με διδακτικό αντικείμενο που να ενισχύει την τοπική οικονομία.
Εν κατακλείδι ο υπουργός σημείωσε πως “θα αποκατασταθεί η αδικία που έγινε σε βάρος της Κέρκυρας για 10ετίες και η Ελληνική πολιτεία να δείξει τον δέοντα σεβασμό σε ένα νομό που προσέφερε πολλά στον ελληνικό πολιτισμό και την Ιστορία”.

Δεν υπάρχουν σχόλια: