Δευτέρα 20 Ιουλίου 2009

Η απάντηση του μελετητικού γραφείου για το ύψος του λιμενονοβραχίονα στη μαρίνα

Στα πλαίσια της ενημέρωσης της Κερκυραϊκής γνώμης επί των θέσεων που έχουν διατυπωθεί αναφορικά με το υλοποιούμενο έργο του Τουριστικού Καταφυγίου στη “ΣΠΗΛΙΑ”, ο ΟΛΚΕ έδωσε στη δημοσιότητα το πλήρες κείμενο της απάντησης του μελετητικού Γραφείου “MARNET A.T.E.” που ως γνωστόν έχει εκπονήσει τη Μελέτη του έργου.
Ειδικότερα επισημαίνονται τα εξής :
"Ο ακριβής προσδιορισμός των κυματικών συνθηκών στην περιοχή του Λιμένα Κέρκυρας, εκπονήθηκε Ειδική Μελέτη Κυματικής Διαταραχής με εφαρμογή Μαθηματικού μοντέλου. Με βάση την ανωτέρω Μελέτη, το σημαντικό ύψος του κύματος για τη Βορειοδυτική διεύθυνση σύμφωνα με τους ισχύοντες διεθνείς κανονισμούς για το σχεδιασμό εξωτερικών λιμενικών έργων με πρανή (περίπτωση Καταφυγίου ΣΠΗΛΙΑΣ) υπολογίστηκε στο μέσο όρο των 10 μεγαλύτερων κυματισμών της 20ετίας.
Η βυθομετρία της περιοχής του έργου δεν επιτρέπει την περαιτέρω μείωση του ύψους του κυματοθραύστη με αντίστοιχη αύξηση του πλάτους της πάνω πλευράς του (στέψη), καθώς αυτή θα οδηγούσε σε ιδιαίτερα αντιοικονομική λύση και μάλιστα χωρίς να είναι καθόλου βέβαιο ότι θα μείωνε την οπτική όχληση, αφού ένα μεγαλύτερο πλάτος στην κορυφή είναι δυνατόν να προκαλέσει εξίσου μεγάλη οπτική όχληση.
Λόγω του πολύ χαλαρού υπεδάφους θεμελίωσης, σύμφωνα με την εκπονηθείσα Γεωτεχνική Μελέτη αναμένονται καθιζήσεις των εξωτερικών λιμενικών έργων (κυματοθραύστες), Οπότε τελικά το επάνω μέρος τους (στέψη) θα διαμορφωθεί σε ύψος +2,70μ. από τη μέση στάθμη θάλασσας (Μ.Σ.Θ.).
Περαιτέρω μείωση της πάνω στάθμης (στέψη) του κυματοθραύστη δεν είναι εφικτή γιατί αυτή θα δημιουργούσε σοβαρά προβλήματα ασφάλειας των κατασκευών και των ελλιμενιζομένων σκαφών.
Για λόγους σύγκρισης, το ύψος των κυματοθραυστών του Νέου λιμένα Εσωτερικού (Υπήνεμος Μόλος) είναι στα +2,70μ. και ο Προσήνεμος Μόλος (Προβλήτας Υπερωκεανείων) είναι στα +2,00μ. πάντοτε από τη μέση στάθμη θάλασσας (Μ.Σ.Θ.).
Η επιλογή φυσικών λίθων για την κατασκευή του έγινε με τα παρακάτω κριτήρια :
o καλύτερο αισθητικό αποτέλεσμα,
o καλύτερη συμπεριφορά σε ενδεχόμενες παραμορφώσεις λόγω καθιζήσεων".

Δεν υπάρχουν σχόλια: