Τρίτη 14 Ιουλίου 2009

Προς 48ωρη απεργία οι ναυτεργάτες της Κέρκυρας


Προς 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση (23-24 Ιουλίου),
προσανατολίζονται οι ναυτεργάτες της Κέρκυρας, αν αύριο δεν υπάρξει λύση στη συνάντηση με τις πλοιοκτήτριες εταιρίες, σχετικά με τα αιτήματα της υπογραφής νέας Συλλογικής σύμβαησης εργασίας, καθορισμό συνθέσεων των πληρωμάτων και τήρηση των ωρών εργασίας.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Σωματείου «Άγιος Σπυρίδων» Νίκο Κροκίδη, εκτός από την υπογραφή νέας ΣΣΕ, οι συνάδελφοί του, ζητούν τον καθορισμό των οργανικών συνθέσεων των πληρωμάτων σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες και την τήρηση των ωρών εργασίας σύμφωνα με τις συλλογικές συμβάσεις.
Όπως τόνισε χαρακτηριστικά “δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε πρόβλημα εν μέσω της τουριστικής περιόδου ωστόσο ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι.
Τα αιτήματα
Το Σωματείο Ναυτεργατών με εξώδικη γνωστοποίηση προς το Υπουργείο και όλους τους αρμόδιους φορείς, θέτει τα παρακάτω αιτήματα:
•Άμεση υπογραφή Σ.Σ.Ε. πορθμείων. Ενώ όλες οι υπόλοιπες Σ.Σ.Ε. έχουν υπογραφεί, η Σ.Σ.Ε. πορθμείων παραμένει μετέωρη και οι εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων ναυτικών σ’ αυτά βρίσκονται σε καθεστώς αβεβαιότητας και ανασφάλειας
•Ρύθμιση και διευκρίνιση δύο επίμαχων σημείων των άρθρων Σ.Σ.Ε. τα οποία ερμηνεύονται από ορισμένες εργοδότριες εταιρείες κατά το δοκούν και συμφέρον, καταστρατηγώντας με τον τρόπο αυτό βασικά και καίρια δικαιώματα των ναυτεργατών και αφορούν στην ώρα διακοπής και ανάπαυσης καθώς και στις δύο 24ωρες άδειες (ρεπό).
•Οργανικές Συνθέσεις των πλοίων σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των πλοίων. Οι μειωμένες οργανικές συνθέσεις των πλοίων των πορθμείων, έχει ως αποτέλεσμα την εκ μέρους των ναυτεργατών εντατικοποίηση της εργασίας τους με εξαντλητικά ωράρια εργασίας και τη δημιουργία αυξημένων κινδύνων για την ασφάλεια των ίδιων των εργαζομένων, των επιβατών και των πλοίων.
•Να καταβάλλεται η επιπλέον αμοιβή στο προσωπικό του μηχανοστασίου, όπως επιβάλλεται από τις ισχύουσες Σ.Σ.Ε. πορθμείων καθώς και να αναπροσαρμοστούν οι αμοιβές που προβλέπονται.
•Καταβολή πρόσθετης αμοιβής στα μέλη του πληρώματος που απασχολούνται με την φορτοεκφόρτωση των οχημάτων.
•Εφαρμογή και τήρηση των ωρών εργασίας σύμφωνα με τις ισχύουσες Σ.Σ.Ε. των πορθμείων.
•Σαφής καθορισμός χρονοδιαγράμματος για την αναπροσαρμογή όλων των συντάξεων των ναυτεργατών ίση με το 80% του μισθού των εν ενεργεία ναυτικών».

Δεν υπάρχουν σχόλια: