Πέμπτη 16 Ιουλίου 2009

Στο επίκεντρο το θέμα του νέου αεροδρομίου

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις σε τοπικό επίπεδο, μέσω δηλώσεων και ανακοινώσεων, για το θέμα της κατασκευής νέου αεροδρομίου στη Λευκίμμη, μετά και την παρουσίαση της προμελέτης του έργου, από τη μελετητική ομάδα του Εθνικού Μετσοβείου Πολυτεχνείου.
Θέση, ο καθένας από τη δική του οπτική γωνία, πήραν ο πολιτευτής της Ν.Δ. Στεφ. Γκίκας, η Ν.Ε. του ΠΑΣΟΚ, η Ν.Ε. του ΣΥΝ και ο Σύλλογος Περιβάλλοντος.

Αναλυτικά, ο κ. Γκίκας σε δήλωσή του τάσσεται υπέρ της μεταφοράς του Αεροδρομίου στην Λευκίμμη, υπό την προϋπόθεση χάραξης προηγουμένως νέου Οδικού Άξονα Βορρά-Νότου.
Αναφέρει ακόμη ότι “από την παρουσίαση προκύπτουν πολλά ερωτήματα, τα οποία θα πρέπει να εξεταστούν σε βάθος όταν προχωρήσει η ουσιαστική μελέτη. Σημαντικό βέβαια θέμα αποτελεί το περιβαλλοντικό ισοζύγιο μεταξύ Υδροβιότοπου Λευκίμμης και Λίμνης Χαλικιόπουλου.
“Ενα μικρό πρώτο βήμα έγινε, αλλά θα πρέπει να ακολουθήσουν πολλά άλλα και με την σύμφωνη γνώμη της κοινωνίας και των φορέων, θεσμικών και μη, η προσπάθεια να συνεχιστεί με γοργούς ρυθμούς”.
ΤΟ ΠΑΣΟΚ
“Η μελέτη “Διερεύνηση δυνατοτήτων χωροθέτησης νέου διεθνούς Αεροδρομίου στη θέση Λευκίμμη” που παρουσιάστηκε από ομάδα καθηγητών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου είναι επιστημονικά αξιόλογη” τονίζεται μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση της Ν.Ε. του ΠΑΣΟΚ που έδωσε χθες στη δημοσιότητα, ο γραμματέας Μ. Μπούκας.
Επισημαίνει παράλληλα και τα εξής: “Γίνεται εμφανής η επιτακτική ανάγκη για χωροταξικό σχεδιασμό, καθορισμό χρήσεων γης και κατασκευής οδικού άξονα Βορρά - Νότου με σεβασμό στο περιβάλλον. Πέραν όμως αυτών των συγκεκριμένων επισημάνσεων, παραμένει μέγα και απλό το ερώτημα: Υπάρχει ολοκληρωμένος, ή έστω υποτυπώδης, πολιτικός σχεδιασμός για την αναπτυξιακή κατεύθυνση του Νομού; Ασφαλώς όχι”. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο καθένας να ενεργεί κατά το δοκούν, με την δική του αισθητική θεώρηση και για την μεγιστοποίηση των ιδιωτικών οικονομικών ωφελημάτων. Προκύπτουν κατά καιρούς προτάσεις και θέσεις, πολλές φορές φαινομενικά χρήσιμες, αλλά όταν αυτές δεν εντάσσονται σε ένα συνολικό σχέδιο ανάπτυξης και δεν ιεραρχούνται ώστε να εξυπηρετούν αυτό τον σχεδιασμό, καταλήγουν ανεφάρμοστες έως άχρηστες”.
Η Ν.Ε. ΤΟΥ ΣΥΝ
Σχετικά με το προτεινόμενο έργο του νέου Αεροδρομίου Κέρκυρας στη Λευκίμμη, η Νομαρχιακή Επιτροπή Κέρκυρας του ΣΥΝ σημειώνει τα εξής:
“1. Δεν είμαστε κατ’ αρχάς αντίθετοι με την κατασκευή νέου αεροδρομίου στη Λευκίμμη.
2. Προτείνουμε οδικό άξονα Βορρά-Νότου (και όχι Πόλης-Νότου που προτείνει η παρουσιασθείσα μελέτη), με προδιαγραφές Εγνατίας οδού και με τέσσερις τουλάχιστον κόμβους.
3. Θεωρούμε ότι ο υπάρχων χώρος του σημερινού αεροδρομίου δεν πρέπει να δομηθεί, αντιθέτως ο σημερινός βιότοπος της λιμνοθάλασσας Χαλικιοπούλου πρέπει να αναβαθμιστεί, σε συνδυασμό με χρήσεις πρασίνου και ήπιας αναψυχής.
4. Τέλος πιστεύουμε, αναφορικά με όλα τα παραπάνω, ότι πρέπει με γρήγορους ρυθμούς να προχωρήσουμε σε ένα Ρυθμιστικό Σχέδιο για όλο το νησί, το οποίο θα είναι προϊόν πολιτικής και κοινωνικής διαβούλευσης και θα θέτει τις βάσεις της ανάπτυξης για το νησί τις επόμενες δεκαετίες”.
Ο Σύλλογος
Περιβάλλοντος

“Αδιανόητη” χαρακτηρίζει την προτεινόμενη χωροθέτηση Διεθνούς Αερολιμένα στη Λευκίμμη, Ο Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος Κέρκυρας Οπως υποστηρίζει θα υπάρξουν καταστροφικές συνέπειες στη προστατευόμενη από την Εθνική και Κοινοτική νομοθεσία περιοχή των Αλυκών Λευκίμμης, καθώς επίσης και στο Ποτάμι της Λευκίμμης.
Αναφέρει ακόμη ότι, “η “Αλυκή Λευκίμμης” εντάσσεται στο Δίκτυο NATURA 2000 με κωδικό GR2230003, και προστατεύεται σε Εθνικό-Περιφερειακό και Διεθνές επίπεδο.
Καταγράφεται, ως προς τη σπουδαιότητά της, «ότι στον τόπο αυτό υπάρχει ακόμη ένας από τους λίγους υγρότοπους που απόμειναν στην Κέρκυρα, ότι οι τύποι βλάστησης που απαντούν στις αμμοθίνες και στα υγρά ή αλμυρά λιβάδια έχουν διατηρηθεί σε καλή κατάσταση».
Συνάγεται επομένως ότι: «πρέπει να προστατευθεί και να διαχειρισθεί κατά ένα διαφορετικό τρόπο και σύμφωνα με τις αρχές της αειφόρου ανάπτυξης (οικοτουρισμός, παραδοσιακή γεωργία και κτηνοτροφία κ.λπ.”

Δεν υπάρχουν σχόλια: