Παρέμβαση που έκανε για το θέμα των πλωτών πάρκιγκ έδωσε στη δημοσιότητα η υφυπουργός Αντζελα Γκερέκου. Οπως αναφέρει οσον αφορά την κατασκευή των πλωτών παρκινγκ εισηγήθηκε στον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Γερουλάνο την αναπομπή του θέματος στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, εισήγηση που έγινε δεκτή.
Το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης της κ. Γκερέκου έχει ως εξής:
«Η Παλιά Πόλη της Κέρκυρας που προτείνεται για ένταξη στον Κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς, αντιπροσωπεύει σήμερα ένα μοναδικό πολιτιστικό σύνολο, υψηλής αισθητικής άξιας… Οι οχυρώσεις, με κορυφαία στοιχεία τους το Παλαιό και Νέο Φρούριο, είναι μεγάλης κλίμακας τεχνικά έργα τα οποία… αποτελούν σπουδαιότατα μνημεία στρατιωτικής αρχιτεκτονικής, που σχεδιάστηκαν και εκτελέστηκαν από μερικούς από τους πιο διάσημους αρχιτέκτονες και στρατιωτικούς μηχανικούς που διέθετε η Βενετία».
Το παραπάνω απόσπασμα αποτελεί μέρος του Σχεδίου Διαχείρισης της Παλιάς Πόλης της Κέρκυρας που συντάχθηκε από το ΤΕΕ Κέρκυρας και τον Δήμο Κερκυραίων. Στο εισαγωγικό του σημείωμα ο πρώην Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού κ. Χρήστος Ζαχόπουλος δηλώνει: «έχοντας σαφή επίγνωση των υποχρεώσεων που συνεπάγεται για την Ελλάδα η έγγραφη στον Κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς, δράττομαι της ευκαιρίας, για να εκφράσω τη δέσμευση της χώρας μας για την καλύτερη δυνατή προστασία αυτού του μοναδικού μνημείου, που είναι η Παλιά Πόλη της Κέρκυρας».
Κατά πόσο είχαν επίγνωση των υποχρεώσεων της χώρας μας οι προηγούμενες ηγεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και οι τοπικοί εκπρόσωποι της ΝΔ ( Διοικητής ΟΛΚΕ, βουλευτές) μπορεί κανείς να το αντιληφθεί από τις εξής αποφάσεις: την υπ’ αριθ. Πρωτ. ΥΠΠΟ/ΓΔΑΠΚ/ΑΡΧ/Β1/Φ52/74983/3319/28-07-2008 και την (πρόσφατη) Κοινή Υπουργική Απόφαση 109346/06/10/07/09. Με την πρώτη απόφαση, ο τότε Υπουργός κ. Μιχάλης Λιάπης επιτρέπει «την κατασκευή κρηπιδώματος (προβλήτα) ελλιμενισμού πλωτών χώρων στάθμευσης (παρκινγκ) στην περιοχη μεταξύ του υπήνεμου μόλου και του τουριστικου καταφύγιου της Σπηλιάς, υπό τον όρο ότι η ανωτέρω κατασκευή θα γίνει επί πασσάλων και θα αφίσταται σαφώς από το χερσαίο τμήμα, ήτοι τους υφιστάμενους ιστορικούς κρηπιδότοιχους οι οποίοι δεν θα πρέπει να θίγουν στο ελάχιστο από το όλο εγχείρημα». Η δεύτερη απόφαση, η οποία συνυπογράφεται από τους κκ Παπαληγούρα, Σαμαρά και Μαρκόπουλο, βάζει ουσιαστικά την ταφόπλακα εγκρίνοντας οριστικά την κατασκευή τους.
Όλα αυτά, παρά τις αντίθετες εισηγήσεις της 21ης Εφορίας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και της Εφορίας Ενάλιων Αρχαιοτήτων. Και φυσικά παραγνωρίζοντας το γεγονός ότι η Παλιά Πόλη της Κέρκυρας εντάχθηκε στον Κατάλογο των Μνημείων της Ουνέσκο χάριν κυρίως της αυθεντικότητας και της ακεραιότητας του αστικού και λιμενικού της συνόλου (criterion iv).
Το σίγουρο είναι με την κατασκευή του Τουριστικου Καταφύγιου στη Σπηλιά, της Μαρίνας στα Καρνάγια και των Πλωτών Παρκινγκ, δεν διασφαλίζεται ούτε η ακεραιότητα ούτε η αυθεντικότητα του λιμενικού συνόλου της Παλιάς Πόλης.
Για τα δυο πρώτα θα επανέλθουμε σύντομα. Όσον αφορά την κατασκευή των πλωτών παρκινγκ εισηγήθηκα στον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού κο Γερουλάνο την αναπομπή του θέματος στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Η εισήγηση έγινε δεκτή.
Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου