Το έργο της ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ- ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ, προϋπολογισμού 2.000.000 ευρω, χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Σιδηρόδρομοι – Αεροδρόμια – Αστικές Συγκοινωνίες, του Υπ. Μεταφορών και αναμφισβήτητα είναι ένα αναπτυξιακό έργο.
Της Χριστίνας Χονδρογιάννη
Παράλληλα είναι ένα έργο που έχει προκαλέσει αντιδράσεις κατά διαστήματα, καταστημάτων, επαγγελματιών και κατοίκων διαφορετικών περιοχών του δήμου. Παρά το γεγονός ότι στόχος είναι η ανάπτυξη δικτύου ποδηλατοδρόμων εντός του αστικού ιστού της πόλεως ώστε να αναβαθμισθεί η ποιότητα ζωής των κατοίκων και να υπάρξει σταδιακή μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου με ταυτόχρονη αύξηση της χρήσης εναλλακτικών μορφών μετακίνησης, οι διαμαρτυρίες εστιάζονται κυρίως στην παρούσα φάση. Αφού χρειάζεται ένα χρονικό διάστημα ολίγης ταλαιπωρίας κατοίκων και κοινωνικών ομάδων μέχρι το έργο να ολοκληρωθεί.
Η γκρίνια και οι καταγγελίες αφορούν βασικά στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που εντείνεται με την προσωρινή κατάργηση τμημάτων του οδικού δικτύου καθώς και στην κατάργηση υπολογίσιμου αριθμου θέσεων στάθμευσης που ειδικά στον δήμο Κερκυραίων δεν περισσεύουν.
Αυτήν την φορά, δεν διαμαρτυρήθηκαν ούτε οι επαγγελματίες της λαϊκής αγοράς που προ διμήνου περίπου είχαν αποκλείσει το δρόμο στην Τάφρου του Φρπυρίου, ούτε κάτοικοι και ταξιτζήδες που χρησιμοποιούν την πιάτσα μπροστά στο ΙΚΑ.
Αυτήν την φορά αντιδρούν καταστηματάρχες της περιοχής της Πλατυτερας και έναντι των Τεχνικών Λυκείων στο Μαντούκι, αφού τις μεσημεριανές κυρίως ώρες προκαλειται το αδιαχώρητο με τους μαθητές να διασχίζουν τους δρόμους, τα αυτοκίνητα να σχηματίζουν πολλών μέτρων ουρά, οι μηχανές να προσπερνούν από όπου βρίσκουν έξοδο, τα φορτηγά να προσπαθούν να ξεφύγουν και οι μπουλντόζες με τους εργάτες να προσπαθούν να προχωρούν το έργο.
Ευτυχώς, σε βάθος χρόνου η υλοποίηση της υποδομής για την κίνηση του ποδηλάτου εξυπηρετεί κυκλοφοριακούς, πολεοδομικούς και αισθητικούς στόχους, δυστυχώς στην τρεχουσα περίοδο μόνο ταλαιπωρία προκαλεί.
Τελικώς, μέχρι να χαραχθούν και κατασκευασθούν ποδηλατικές διαδρομές συνολικού μήκους 13.500 μέτρων, οι γκρίνιες, τα παράπονα και οι καταγγελίες φαίνεται πως δεν θα λείψουν.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
1 σχόλιο:
Με δεδομένο ότι η κυκλοφορία των αυτοκινήτων στη πόλη της Κέρκυρας, όσο δεν υπάρχουν οργανωμένα περιφερειακά parking δεν θα μειωθεί, οι ποδηλατοδρόμοι, στενεύοντας ακόμη περισσότερο τους ήδη στενούς δρόμους της πόλης, θα προκαλέσουν ένα κυκλοφοριακό έμφραγμα με απρόβλεπτες συνέπειες.
Στη δε Ευαγγέλου Ναπολέοντος στο Μαντούκι, που οδηγεί από τη Πλατυτέρα στο Λιμάνι και που εκτός από Ι. Χ. κινούνται και βαρέα οχήματα, η δημιουργία ποδηλατοδρόμου αποτελεί σχιζοφρένια.
Προαναγγελθέν έγκλημα για όσους θα χάσουν τη ζωή τους μέσα στα μποτιλιαρισμένα ασθενοφόρα προς το Νοσοκομείο αποτελεί και η χάραξη ποδηλατοδρόμου στην οδό Ιουλίας Ανδρεάδη. Ήταν παλιά δρόμος διπλών κατευθύνσεων, έγινε στη συνέχεια μονόδρομος για κάμποσα χρόνια και ξανάγινε μετά, διπλών κατευθύνσεων, κυρίως για να εξασφαλίζει την ταχεία πρόσβαση των ασθενοφόρων στο Νοσοκομείο. Άντε να γίνει τώρα πάλι μονόδρομος…
Ακόμη, το περαιτέρω στένεμα των κεντρικών αρτηριών της πόλης μπλοκάρει και σχεδόν αχρηστεύει τη Πυροσβεστική Υπηρεσία!
Χάνουμε τη λιγοστή άνεση που είχαμε στους δρόμους μας, χάνουμε εκατοντάδες θέσεις parking, χάνουν οι μαγαζάτορες την ομαλή πρόσβαση στα μαγαζιά τους, θα χαθούν ενδεχομένως ζωές μέσα στα ασθενοφόρα, θα χαθούν σίγουρα περιουσίες, ίσως και ζωές, εξαιτίας της μη έγκαιρης επέμβασης της Πυροσβεστικής, όλα αυτά για να μη χάσουν, όπως λένε οι ίδιοι η Δημοτικοί μας Άρχοντες, τα δύο εκατομμύρια ευρώ που μπόρεσαν να εξασφαλίσουν: Η χαρά των εργολάβων και όχι μόνον… Ποια ποδήλατα;
Σπύρος Α. Σαλβάνος
Δημοσίευση σχολίου