Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2008

ΒΑΛΤΩΜΕΝΟ ΓΙΑ 20 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗΣ ΜΠΕΝΙΤΣΩΝ-ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΚΚΕ-ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΕΧΩΔΕ

Ερώτηση με θέμα τα σοβαρά προβλήματα στο έργο παράκαμψης Περάματος - Μπενιτσών οτη Κέρκυρα, κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ, Μπ. Χαραλάμπους και Κ. Αλυσανδράκης.Ακολουθεί η απάντηση του υφυπ. ΠΕΧΩΔΕ που παραθέτει σχετικό έγγραφο του Γ.Γ. της ΠΙΝ.
Στην ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ, τονίζονται τα εξής:
"Από την δεκαετία του 1980 τέθηκε η ανάγκη παράκαμψης του προβληματικού αυτού τμήματος του οδικού δικτύου Κέρκυρας που συνδέει την νότια Κέρκυρα με την πόλη.
Στα τέλη της ίδιας 10ετίας αποφασίστηκε η κατασκευή του έργου«παράκαμψη Μπενιτσών» μήκους 4 χιλιομέτρων που ξεκινά από την διασταύρωση Ποντή και καταλήγει στην θέση Παρμενίδη Μπενιτσών.Ανατέθηκαν με χρηματοδότηση ΥΠΕΧΩΔΕ οι σχετικές μελέτες και στα μέσα της 10ετίας του 1990 καταβλήθηκαν οι αποζημιώσεις των ακινήτων τηςζώνης στην οποία είχε χαραχτεί ο νέος δρόμος.
Στα τέλη της ίδιας δεκαετίας δεν εγκρίθηκε από την αρμόδια Διεύθυνση Περιβάλλοντος ΥΠΕΧΩΔΕ η Μ.Π.Ε. καθώς για ένα τμήμα της νέας χάραξηςπροβλεπόταν η κατασκευή τεράστιων τοιχίων αντιστήριξης στην πλαγιά τουβουνού και υποδείχτηκε στη θέση αυτή κατασκευή τούνελ.Για την κατασκευή του τούνελ χρειάστηκαν πρόσθετες γεωτεχνικές μελέτες οι οποίες χρηματοδοτήθηκαν μόλις τον Φεβρουάριο του 2007. Ενάμιση περίπου χρόνο μετά όλα δείχνουν ότι οι μελέτες του έργου και πάλι καρκινοβατούν και η κατασκευή του 20 χρόνια μετά την ανάθεση των πρώτων μελετών δεν φαίνεται στον ορίζοντα.
Το θέμα αυτό έχει απασχολήσει επανειλημμένα το Νομαρχιακό Συμβούλιο και το Δ.Σ, του Δήμου Αχίλλειων (έχει εκδώσει ψήφισμα) και η κοινή γνώμη της Κέρκυρας παρακολουθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και μεγάλη απογοήτευση την αρνητική εξέλιξη της υπόθεσης ενός έργου που εφόσον γίνει θα βελτιώσει σημαντικά την ζωή των κατοίκων της Μέσης και Νότιας Κέρκυρας.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός ποια άμεσα μέτρα προτίθεται να πάρει για την θετική αντιμετώπιση του χρόνιου αυτού προβλήματος που δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην κυκλοφορία των οχημάτων και θέτει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές
"
.

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΕΧΩΔΕ

Σε απάντηση του ανωτέρω σχετικού και σε ότι αφορά τη μελέτη του»έργου για την παράκαμψη Μπενιτσών Νομού Κερκύρας, σας γνωρίζουμε τα εξής :
1. Εκπονήθηκε από την Νομαρχία Κέρκυρας (1990 - 1994) μελέτη οδοποιίας και πραγματοποιήθηκαν οι αναφερόμενες σ' αυτήν απαλλοτριώσεις, χωρίς να εξασφαλισθεί η χρηματοδότηση του έργου.
2. Στη συνέχεια, λόγω αυξημένων απαιτήσεων των συγχρηματοδοτούμενωνέργων ως προς την πληρότητα των μελετών, ανατέθηκε από το Υ.ΠΕ.ΧΏΔΕ.στο Σύμβουλο «Κ. ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ» η εκπόνηση ΟριστικήςΜελέτης τροποποιήσεων της αρχικής μελέτης, χωρίς και πάλι να ληφθείυπόψη ο παράγοντας έδαφος, διότι δεν οπήρχε καμία γεωλογική -γεωτεχνική μελέτη.
3. Εν τω μεταξύ, λόγω τροποποιήσεων του Κανονισμού Οπλισμένου Σκυροδέματος και του Αντιανεμικού Κανονισμού, προέκυψε η ανάγκη προσαρμογών των μελετών τεχνικών έργων. Για την αντιμετώπιση των ανωτέρω διεξήχθη διαγωνισμός από την Δ/νση Οδικών Έργων τουΎ.ΠΕ.ΧΏ.Δ.Ε. για την ανάθεση «υπηρεσιών Συμβούλου - Οίκου για την υποβοήθηση της Υπηρεσίας στην εκπόνηση και ολοκλήρωση μελετών της Παράκαμψης Μπενιτσών Ν. Κερκύρας και στη δημοπράτηση των έργων »,προϋπολογισμού 500.000,00 €.
H χρηματοδότηση έγινε από το ενάριθμο2003ΣΜ07100001 της ΣΑΜ 071, και υπογράφτηκε η σύμβαση με τα γραφείαμελετών ΦΙΛΙΠΠΟΣ Κ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Ε.Ε. - ΟΜΙΚΡΟΝ ΚΑΠΑΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ Ε.Π.Ε. - ENGENIEUK BURO GtnbH - Α, ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟΥ - ΣΚΑΛΟΣΜΕΛΕΤΗΤΕΣ ΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ Ε.Π,Ε. την 21-12-2004. Αρμοδιότητα Προϊσταμένης Αρχής ασκεί η Δ/νση ΔΙ του Υ .ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. με Διευθύνουσα Υπηρεσία την Δ/νση Δημοσίων Έργων της Π.Ι.Ν.
4. Στα πλαίσια της προαναφερόμενης σύμβασης διαπιστώθηκε ηαναγκαιότητα κατασκευής πρόσθετων έργων (2 γεφυρών, 3 έργων ait sadcover και μιας σήραγγας) καθώς και αντίστοιχων πρόσθετων γεωτεχνικών εργασιών., με αποτέλεσμα την αύξηση του προϋπολογισμού της μελέτης κατά 350.000,00 €, ήτοι σε 850.000,00 € συνολικά. Γιο τo λόγο αυτό υποβλήθηκε αίτημα αύξησης του προϋπολογισμού της μελέτης στης 08-O6-2OO5 και εκδόθηκε απόφαση του Υπουργού Οικονομίας & Οικονομικών με την οποία εγκρίθηκε η τροποποίηση 01 της "ΣΑΜ 071„στην οποία προβλεπόταν αύξηση του προϋπολογισμού της μελέτης στο συνολικό ποσό των 850.000,00 € βπς 18-12-2006.
5. Υποβλήθηκε προς έγκριση Πρόγραμμα Γεωτεχνικών Ερευνών και Μετρίσεων, σχέδιο Συγκριτικού Πίνακα στο ύψος της νέας χρηματοδότησης και Πρωτόκολλα Κλονισμού Τιμών Νέων Εργασιών, στα οποία περιλαμβάνονται τα πρόσθετα τεχνικά έργα και το πρόγραμμα γεωτεχνικών εργασιών και μετρήσεων που είναι απαραίτητα για την σύνταξη των οριστικών μελετών, τα οποία επεστράφησαν στο Σύμβουλο για διόρθωση [ Αυγουστος 2007] .6. Παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις, ο Σύμβουλος υπέβαλε μόλις «το τέλος Mαΐου 2008 νέο σχέδιο Συγκριτικού Πίνακα και Πρωτόκολλα Κανονισμού Τών Νέων εργασιών, των οποίων η ορθότητα ελέγχεται τώρα από τη Δ.Δ.Ε.
7. Το έργο αυτό φιλοδοξούμε να υλοποιήσουμε με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ & συγκεκριμένα από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ιονίων Νήσων
.
(έγγραφο περιφερειάρχη Σωτ.Βόσδου)

Δεν υπάρχουν σχόλια: