Παρασκευή 20 Μαρτίου 2009

Δημοπράτηση του έργου Άκτιο- Αμβρακία



Στις 7 Απριλίου πραγματοποιείται η δημοπρασία της κατασκευής σύγχρονου αυτοκινητόδρομου από ΑΚΤΙΟ έως ΑΜΒΡΑΚΙΑ μήκους 48,50 χιλιομέτρων και συνολικού προϋπολογισμού 338,2 εκατομμυρίων ευρώ ( κόστος κατασκευής, απαλλοτριώσεις).


Με απόφαση του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ το έργο χρηματοδοτείται με κοινοτικούς πόρους στα πλαίσια της Δ΄ προγραμματικής περιόδου (ΕΣΠΑ) και έχει ενταχθεί στο επιχειρησιακό πρόγραμμα “Ενίσχυση Προσπελασιμότητας”.

Ο οδικός άξονας ΑΚΤΙΟ-ΑΜΒΡΑΚΙΑ θα κατασκευασθεί με σύγχρονες προδιαγραφές και θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και αμφίπλευρο διαχωριστικό στηθαίο New Jersey.

Η κατάθεση των προσφορών θα πραγματοποιηθεί στις 7 Απριλίου.

Στα μέσα Ιουλίου υπολογίζεται να γίνει η έναρξη των εργασιών με χρόνο κατασκευής 3 χρόνια. Δηλαδή η ολοκλήρωσή του υπολογίζεται στο μέσον του 2012.

Το έργο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τη δυτική Ελλάδα αφού είναι κάθετος άξονας στην υπό κατασκευή Ιόνια Οδό την οποία και θα συνδέσει με το αεροδρόμιο του Ακτίου, την πόλη της Πρέβεζας τα δυτικά παράλια και τα νησιά του Ιονίου, αξιοποιώντας πλήρως το έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης του Ακτίου.

Το έργο δημοπρατείται με τέσσερις εργολαβίες ταυτόχρονα.

* η 1η προϋπολογισμού 142,8 εκ. ευρώ στην οποία θα συμμετέχουν εταιρείες 7ης τάξης
* η 2η προϋπολογισμού 39,3 εκ ευρώ στην οποία θα συμμετέχουν εταιρείες 6ης τάξης
* η 3η προϋπολογισμού 46,9 εκ. ευρώ στην οποία θα συμμετέχουν εταιρείες 6ης και 7ης τάξης .
* η 4η προϋπολογισμού 62,2 εκ. ευρώ στην οποία θα συμμετέχουν εταιρείες 7ης αλλά και Κ/Ξ 6ης τάξης και



Η τρίτη εργολαβία (π/υ 46,9 εκ. ευρώ) δημοπρατείται με το σύστημα ελεύθερης συμπλήρωσης τιμολογίου. Σημειώνεται πως αυτό το σύστημα δημοπράτησης εφαρμόζεται δοκιμαστικά για πρώτη φορά σε έργα οδοποιίας στην Ελλάδα.

Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του έργου είναι τα ακόλουθα:

Επτά (7) ανισόπεδοι κόμβοι

Είκοσι έξι (26) κάτω διαβάσεις

Τέσσερις (4) άνω διαβάσεις

Τρεις (3) κοιλαδογέφυρες ( 134, 212 και 202 μέτρα)

Επτά (7) γέφυρες ρεμάτων ( από 35 έως 90 μέτρα)

Είναι από τα πρώτα έργα της Δ΄ προγραμματικής περιόδου που δημοπρατούνται και η μελέτη του εκπονήθηκε στα πλαίσια της προετοιμασίας της νέας γενιάς δημοσίων έργων. Στις μελέτες αυτές προτεραιότητα έχει δοθεί στα έργα που θα συμπληρώσουν και θα συνδέσουν τους “δρόμους ανάπτυξης” με το υπάρχον οδικό δίκτυο των περιοχών που διαπερνούν καθώς και με τις υφιστάμενες υποδομές (αεροδρόμια, λιμάνια, κ. ά) αυτών των περιοχών.

Ειδικότερα για την δυτική Ελλάδα όπως ήδη έχει εξαγγείλει ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ο προγραμματισμός περιλαμβάνει και άλλα οδικά έργα, τα οποία θα δημοπρατηθούν εντός του 2009, όπως:

-Η σύνδεση της πόλης της Λευκάδας με τον δημοπρατούμενο άξονα,

- Η σύνδεση της πόλης της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό στην περιοχή της Φιλιππιάδας,

- Η σύνδεση των λιμανιών του Πλατυγυαλίου και του Αστακού με την Ιόνια Οδό.

Σημειώνεται ότι το έργο αυτό ενδιαφέρει ολόκληρη τη Βορειοδυτική Ελλάδα και την Κέρκυρα καθώς βελτιώνει και εκσυγχρονίζει τη σύνδεση της παραιόνιας (Ηγουμενίτσας, Πρέβεζας, Άκτιο) με την Ιόνια Οδό (λίμνη Αμβρακία νότια της Αμφιλοχίας).
Το αίτημα για το έργο αυτό είχε κατατεθεί από τους Νομάρχες της Βορειοδυτικής Ελλάδας (καί της Κέρκυρας) στην περυσινή συνάντησή τους με τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: