Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2009
Οι προτεραιότητες για τον τουρισμό-Ομιλία Γκερέκου στο συνέδριο του ΣΕΤΕ
Η στήριξη της επιχειρηματικότητας στον τουρισμό, η άμεση ενεργοποίηση της δέσμης 12 μέτρων που το ΠΑΣΟΚ είχε προτείνει ήδη από τον προηγούμενο χειμώνα, η άμεση απόσυρση του Ειδικού Χωροταξικού Σχεδίου για τον Τουρισμό, οι πολιτικές αντιμετώπισης του φαινομένου του all inclusive και η διαμόρφωση συγκεκριμένης διαδικτυακής τουριστικής στρατηγικής ταυτότητας, είναι ορισμένοι απο τους πρώτους στόχους, που θέτει η νέα κυβέρνηση για τον ελληνικό τουρισμό.
Τα παραπάνω ανακοίνωσε σήμερα η υφυπουργός Τουρισμού Αντζ. Γκερέκου στο πλαίσιο της ομιλίας της στο Συνέδριο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων που είχε θέμα “Τουρισμός και Ανάπτυξη”.
Εκ των ομιλητών ήταν και ο Taleb Rifai, Γενικός Γραμματέας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, που τόνισε ότι “το 2010 δεν θα είναι εύκολη χρονιά και η ανάκαμψη θα είναι περιπετειώδης, μετά από τη φετινή χρονιά που αναμένεται να κλείσει με μείωση της τουριστικής δραστηριότητας περίπου 5% σε παγκόσμιο επίπεδο”.
Η ομιλία Γκερέκου
Στην τοποθέτησή της η υφυπουργός Τουρισμού Α. Γκερέκου επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι “ο πρώτος και βασικός στόχος της Κυβέρνησης ως προς τον Τουρισμό, είναι η διόρθωση όλων των ανορθολογικών στοιχείων που υπάρχουν τη στιγμή αυτή στο συγκεκριμένο πεδίο”.
Αφού σημείωσε ότι, ο Τουρισμός είναι ένας κλάδος που αν δεν στηριχθεί και αν δεν βγει από τη δύσκολη αυτή στιγμή, τότε κινδυνεύουν τα οικονομικά θεμέλια της χώρας μας, η κ. Γκερέκου επεσήμανε και τα εξής:
“Οι άμεσες ενέργειές μας, θα στηρίζονται κατά βάση στην εφαρμογή της “Πρότασης των 12 μέτρων για τη στήριξη του Τουρισμού”, την οποία ήδη είχαμε ανακοινώσει στην αρχή της περιόδου της οικονομικής κρίσης.
Η ουσία είναι ότι εκείνες οι δεσμεύσεις μας θα τηρηθούν στο ακέραιο - όπως άλλωστε και οτιδήποτε έχει ειπωθεί προεκλογικά από το ΠΑΣΟΚ.
Δηλωμένη είναι επίσης η πρόθεσή μας για την απόσυρση του Ειδικού Χωροταξικού Σχεδίου για τον Τουρισμό.
Από την πρώτη στιγμή είχαμε διαφωνήσει με το συγκεκριμένο Σχέδιο, από την πρώτη στιγμή είχαμε δηλώσει ότι θα το αποσύρουμε και επιμένουμε στην πρόθεσή μας αυτή.
Τέλος ένα ακόμη πρόβλημα για το οποίο είχαμε δεσμευθεί ότι θα μελετήσουμε πιθανές λύσεις και προτάσεις είναι το θέμα των «all inclusive» ξενοδοχειακών μονάδων. Το ζήτημα προφανώς δεν αφορά μόνο εμάς αλλά πρόκειται για ένα παγκόσμιο φαινόμενο και μια διεθνή πρακτική, η οποία εδώ και χρόνια έχει διαμορφώσει μια συγκεκριμένη «ειδική αγορά», η οποία δεν μπορεί να αγνοηθεί. Όμως, για τη δομή του Ελληνικού Τουριστικού προϊόντος - τουλάχιστον ως έχει τη στιγμή αυτή - τα «all inclusive» ξενοδοχεία αποτελούν ένα ζήτημα με τον οποίο πρέπει να ασχοληθούμε και υποσχόμαστε ότι θα το κάνουμε”
Τρία σημεία, θα αποτελέσουν προτεραιότητες της πολιτικής της νέας κυβέρνησης για τον Τουρισμό, σύμφωνα με την υφυπουργό Τουρισμού:
“Το πρώτο είναι οι Νέες Τεχνολογίες της Επικοινωνίας. Παγκοσμίως ο Τουρισμό, αποτελεί ένα προνομιακό πεδίο των νέων τεχνολογιών και ειδικότερα του Internet και την ίδια στιγμή, για την Ελλάδα εδώ και πολλά χρόνια, οι νέες τεχνολογίες για την κυβερνητική πολιτική στον Τουρισμό αποτελούσαν μια «άγνωστη περιοχή». Ο δικός μας στόχος είναι η δημιουργία μιας ξεχωριστής και συγκεκριμένης «Διαδικτυακής Τουριστικής Στρατηγικής Ταυτότητας» για τη χώρα. Στο πεδίο αυτό, δίνουμε ιδιαίτερη σημασία και βαρύτητα και σύντομα θα εξειδικεύσουμε και θα ανακοινώσουμε τις προτάσεις μας για το θέμα αυτό.
Το δεύτερο σημείο είναι, ότι έχουμε σκοπό να αντιμετωπίσουμε στην πράξη τον Τουρισμό όπως κάθε άλλη οικονομική δραστηριότητα κλίμακας: όχι μόνο με «διαίσθηση» και «ένστικτο» αλλά με τη χρήση όλων των δυνατών σύγχρονων εργαλείων. Οι στρατηγικές μελέτες μάρκετινγκ που έχουν γίνει και έχουν χρυσοπληρωθεί, δεν έχουν κανένα λόγο να παραμένουν «στα συρτάρια κάποιων, κάπου, κάπως». Ήρθε η ώρα να βγουν από αυτά τα συρτάρια, να επανα-μελετηθούν σοβαρά, να επικαιροποιηθούν όπου και όπως χρειάζεται και να αποτελέσουν τη βάση των στόχων και της πολιτικής μας για το άμεσο μέλλον του Τουρισμού.
Πρέπει επιτέλους να κινηθούμε στη βάση «μετρήσιμων στόχων», να έχουμε τη δυνατότητα να «αξιολογούμε την αποτελεσματικότητα» των ενεργειών μας, να κινούμαστε στη βάση ενός οργανωμένου και μεθοδικού σχεδίου.
Το τρίτο σημείο, αφορά την προβολή της χώρας και την επικοινωνιακή της ταυτότητα. Είναι γνωστό ότι διαφωνούσαμε σε πάρα πολλά και βασικά σημεία με τον τρόπο με τον οποίο λάμβαναν χώρα όλες οι διαδικασίες που αφορούσαν το σημαντικό θέμα της επικοινωνιακής προβολής της χώρας μας στο εξωτερικό. Πολλά πράγματα απλά «ανακοινώνονταν» ή «παρουσιάζονταν», χωρίς τη συμμετοχή κανενός άλλου εμπλεκόμενου ή ενδιαφερόμενου φορέα, αλλαγές επί αλλαγών στην «επικοινωνιακή ταυτότητα» της χώρας και στα κεντρικά μηνύματα των εκστρατειών μας, αδιαφανείς διαδικασίες αναθέσεων, κανένας μηχανισμός αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας και τελικά το αποτέλεσμα ήταν το αντίθετο από το επιδιωκόμενο: να έχουμε μια «θολή» επικοινωνιακή εικόνα της χώρας μας, χωρίς κεντρικά σημεία αναφοράς και χωρίς ουσιαστικούς στόχους σε αυτά που θέλαμε τελικά να πετύχουμε μέσα από την προβολή και την επικοινωνία.
Στο συγκεκριμένο θέμα, αυτά που εμείς επιδιώκουμε να πετύχουμε είναι :
1) διαφανείς διαδικασίες στις αναθέσεις των σχετικών έργων, 2) αποφάσεις που θα λαμβάνονται στη βάση ενός συγκεκριμένου σχεδίου στρατηγικού marketing για το brand της χώρας μας,
3) εμπλοκή και κατάθεση απόψεων όλων των βασικών θεσμικών φορέων αλλά και του Εθνικού Συμβουλίου Τουρισμού 4) έγκαιρη ολοκλήρωση των διαδικασιών και έγκαιρη εξέλιξη της ετήσιας καμπάνιας μας,
5) συστήματα αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας κάθε επικοινωνιακής μας εκστρατείας, 6) δημιουργία μιας «ισχυρής» επικοινωνιακής ταυτότητας της χώρας μας με διάρκεια και συνέχεια στο άμεσο μέλλον”.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου