Τετάρτη 22 Ιουλίου 2009
Το master plan του λιμένα στη συνάντηση Βόσδου-Δεσύλλα
H έγκριση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την περιβαλλοντική αδειοδότηση των συμπληρωματικών έργων (master plan) του λιμένα Κέρκυρας, βρέθηκε στο επίκεντρο της σημερινής συνάντησης του Γ.Γ. της ΠΙΝ Σωτ. Βόσδου με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας Αλ. Δεσύλλα.
Επίσης ο Γενικός Γραμματέας ενημερώθηκε για την έγκριση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου μαρίνας με την έγκριση της οποίας ο ΟΛΚΕ προχωρά πλέον στη β΄ φάση του διαγωνισμού κατασκευής του έργου με τους προεπιλεγέντες επενδυτές. Ακόμη συζήτηση έγινε για την έγκριση περιβαλλοντικής αδειοδότησης του τείχους της Γαρίτσας. Μετά την έγκριση ο ΟΛΚΕ έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία ολοκλήρωσης των οριστικών μελετών του έργου της αποκατάστασης του τείχους.
Ο ΟΛΚΕ
Οπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση του ΟΛΚΕ “με την από 10 Ιουλίου 2009 Κοινή Απόφαση των Υπουργών ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. - ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ - ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ -ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΑΙΓΑΙΟΥ & ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, εγκρίθηκε η Τροποποίηση της από 22/06/01 υφιστάμενης Κ.Υ.Α. Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για τα έργα του Λιμένα Κέρκυρας.
Την ως άνω Τροποποίηση είχε ζητήσει ο Οργανισμός Λιμένα Κέρκυρας Α.Ε. με το από 9 Νοεμβρίου 2006 έγγραφό του, από την Ειδική Υπηρεσία Περιβάλλοντος (Ε.Υ.ΠΕ.) του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. υποβάλλοντας σχετική Μελέτη, προκειμένου να εντάξει στο Νέο Προγραμματικό Σχέδιο (Master Plan) του Λιμένα Κέρκυρας :
•Τη δημιουργία λιμένα θαλαμηγών και μικρών κρουαζιεροπλοίων,
•Τη δημιουργία χώρου ελλιμενισμού για την εξυπηρέτηση υδροπλάνων,
•Τη δημιουργία νέου σταθμού ανεφοδιασμού καυσίμων με υπόγειες δεξαμενές,
•Την κατασκευή κρηπιδώματος ελλιμενισμού πλωτών χώρων στάθμευσης (Parking).
Για την έγκριση της εν λόγω τροποποίησης μεταξύ άλλων προαπαιτήθηκαν :
•Έγκριση της Διυπουργικής Επιτροπής Σχεδιασμού & Ανάπτυξης Λιμένων,
• Γνωμοδότηση του Νομαρχιακού Συμβούλιου Κέρκυρας,
• Απόφαση Χωροθέτησης του λιμένα θαλαμηγών και μικρών κρουαζιεροπλοίων από το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης,
•Απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού για τα νέα έργα που εντάχθηκαν στην εν λόγω Τροποποίηση,
• Έγκριση της Διεύθυνσης Λιμενικών Έργων / Γ.Γ.Δ.Ε. του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. κ.ά.
Οπως εκτιμά ο ΟΛΚΕ, η έκδοση της εν λόγω Κοινής Υπουργικής Απόφασης έχει ιδιαίτερη βαρύτητα και σημασία για την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του Λιμένα, αφού αποτελεί απαρέγκλιτη προϋπόθεση για τη δημοπράτηση - κατασκευή των νέων έργων που εντάχθηκαν στο Προγραμματικό Σχέδιο (Master Plan) του Λιμένα Κέρκυρας”.
Για τείχος Γαρίτσας
Με την (από 15 Ιουλίου 2009) Κοινή Υπουργική Απόφαση των εγκρίθηκαν οι Περιβαλλοντικοί Όροι για τα : “έργα αποκατάστασης παράκτιου τείχους στη θέση Ν.Α.Ο.Κ., κρηπιδωμάτων, πεζοδρομίων και στηθαίων παραλιακής Λεωφόρου Γαρίτσας Κέρκυρας”.
Την παραπάνω έγκριση είχε ζητήσει ο Οργανισμός Λιμένα Κέρκυρας Α.Ε. με το από 24 Μαρτίου 2008 έγγραφό του, από την Ειδική Υπηρεσία Περιβάλλοντος (Ε.Υ.ΠΕ.) του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. υποβάλλοντας τη σχετική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του ως άνω έργου, ενώ είχε προηγηθεί η έγκριση της Προμελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.\Για την έγκριση της εν λόγω τροποποίησης μεταξύ άλλων προαπαιτήθηκαν :
• Γνωμοδότηση του Νομαρχιακού Συμβούλιου Κέρκυρας,
•Η από 27/02/2009 Απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού, μετά από σύμφωνη γνώμη της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων, της Δ/νσης Προϊστορικών & Κλασσικών Αρχαιοτήτων, της Δ/νσης Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μνημείων και του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου του ΥΠ.ΠΟ.,
•Η από 18/06/2009 Έγκριση της Διεύθυνσης Λιμενικών Υποδομών του Υ.Ε.Ν.Α.Ν.Π.,
•Η από 18/09/2008 Θετική Γνωμοδότηση του Γενικού Διευθυντή Περιβάλλοντος του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., κ.ά.
Μεταξύ των άλλων προϋποθέσεων που τίθενται για την έκδοση της εν λόγω Κ.Υ.Απόφασης, απαιτούνται :
•Υποβολή για έγκριση στο Υπουργείο Πολιτισμού της Οριστικής Μελέτης Λιμενικών έργων και της Οριστικής Μελέτης των Αρχιτεκτονικών σχεδίων, που αναμένεται να υποβληθούν από τον “Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε.” μέσα στο Σεπτέμβριο του 2009,
Η προϋπόθεση αυτή τέθηκε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (Κ.Α.Σ.) στη Συνεδρίασή του στις 02/12/2008, προκειμένου :
1. Το νέο τείχος στη θέση Ν.Α.Ο.Κ. να γίνει με πάχος αντίστοιχο με το παρόν και όχι ως επένδυση πάχους 70εκ. όπως είχε καθοριστεί στην Προμελέτη Λιμενικών έργων, επειδή εκτιμάται ότι το πάχος του εν λόγω τείχους είναι περίπου 1,50μ.
2. Το τοιχίο ποδός που προτείνεται τόσο στη θέση Ν.Α.Ο.Κ., όσο και κατά μήκος της Λεωφόρου Γαρίτσας, να φτάνει έως τη στάθμη της χαμηλότερης αμπότιδας έτσι ώστε να μην αλλοιωθεί ο υποθαλάσσιος χαρακτήρας του τοίχους και η σημερινή μορφή του παραλιακού μετώπου. Να επενδυθεί με λίθους παρόμοιους με τους υπάρχοντες τόσο στο μέτωπο του τοιχίου προς τη θάλασσα όσο και η άνω παρειά του.
Για τις εν λόγω τροποποιήσεις που ζήτησε το Κ.Α.Σ. είχε διαφωνήσει ο παρευρεθείς στη Συνεδρίαση της 02/12/2009 Διευθύνων Σύμβουλος του “Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε.” Αλέκος Δεσύλλας, επειδή θα αυξήσουν σημαντικά το κόστος του έργου και θα επιμηκύνουν το χρόνο αποπεράτωσής του, τονίζοντας μεταξύ άλλων χαρακτηριστικά ότι, το όλο θέμα είναι κατεπείγον, αφού η Γαρίτσα ανά πάσα στιγμή βρίσκεται σε μεγάλο κίνδυνο περαιτέρω κατάρρευσης.
“Σε κάθε περίπτωση είναι ιδιαίτερα σημαντική για το εν λόγω έργο η πρόσφατη έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, που εφόσον εξευρεθεί και η απαιτούμενη πίστωση εκτέλεσης των εργασιών, ανοίγει ο δρόμος για τη σωτηρία της Γαρίτσας μετά από αρκετές 10ετίες.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου