Τετάρτη 29 Ιουλίου 2009
Σημαντικά τα στοιχεία της έρευνας για τα χαρακτηριστικά τουριστών και παρεχόμενων υπηρεσιών στη Κέρκυρα από τη Ε.Ε.Τ.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία της έρευνας που διεξήγαγε η Επιστημονική Εταιρεία Τουρισμού , με θέμα “ χαρακτηριστικά τουριστών και παρεχόμενων υπηρεσιών στη Κέρκυρα”. Μεταξύ των πλεονεκτημάτων που καταγράφει η έρευνα για την Κέρκυρα είναι ο βαθμός ικανοποίησης των παρεχομένων υπηρεσιών, η ανάπτυξη της κρουαζιέρας, το Φυσικό Περιβάλλον-Ηλιος -Θάλασσα και οι σημαντικοί πολιτιστικοί πόροι. Στον αντίποδα, στα μειονεκτήματα καταγράφονται οι Υποδομές, η Κέρκυρα ως δεύτερη επιλογή προτίμησης για τις διακοπές, η έλλειψη καθαρής κερκυραϊκής "ταυτότητας" στις τουριστικές περιοχές, η αδυναμία προσβασιμότητας ατόμων με Αναπηρίες κλπ.
Οπως τονίστηκε στη σημερινή παρουσίαση της έρευνας, από τα μέλη της Επιστημονικής Εταιρείας Τουρισμού, μεταξύ των στόχων της προσπάθειας αυτής είναι να εντοπισθούν τα δυνατά και αδύνατα σημεία του υπάρχοντος τουριστικού προϊόντος της Κέρκυρας και να διερευνηθεί ο βαθμός ικανοποίησης των τουριστών οι οποίοι επισκέπτονται το νησί.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αλλοδαποί ερωτηθέντες επισκέπτες έχουν καλή εντύπωση για τα εστιατόρια, τα μπαρ-καφετέριες, τη διαμονή και την καθαριότητα θάλασσας και ακτών. Οι αρνητικές εντυπώσεις που κατεγράφησαν είναι η κατάσταση και σηματοδότηση δρόμων, η καθαριότητα δημοσίων οδών και υπαίθρου, η δημόσια συγκοινωνία, η νοσοκομειακή περίθαλψη, οι κρατικές υπηρεσίες και το αεροδρόμιο.
Τα στοιχεία της έρευνας είναι δομημένα σε τρεις επιμέρους ποσοτικές έρευνες: α)Ποσοτική έρευνα για τις στάσεις συμπεριφορές και επισημάνσεις του αλλοδαπού τουρίστα, β) έρευνα για τις στάσεις, συμπεριφορές, επισημάνσεις και επιθυμίες αλλοδαπών τουριστών της κατηγορίας "All inclusive", και γ) έρευνα για τις στάσεις, συμπεριφορές, επισημάνσεις και επιθυμίες του Ελληνα τουρίστα
Ο σχεδιασμός και η διεξαγωγή της έρευνας, (διεξήχθη στο διάστημα 10 Ιουνίου 2007 - 25 Οκτωβρίου 2007) βασίστηκε στη μέθοδο της τυχαίας δειγματοληψίας.
Το δείγμα (1504 άτομα) περιλαμβάνει άτομα από όλες τις κύριες εθνικότητες που ήρθαν στην Κέρκυρα .
Ποσοτική Έρευνα για τον Αλλοδαπό Τουρίστα
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας για τον αλλοδαπό τουρίστα που επισκέφθηκε την Κέρκυρα προκύπτουν τα παρακάτω στοιχεία:
•Το 14% των επισκεπτών είχε ως πρώτη επιλογή ένα άλλο τουριστικό προορισμό.
•Το 61% των ερωτηθέντων ταξιδεύει τουλάχιστον από μία έως δύο φορές το χρόνο.
•Τα επικοινωνιακά μέσα που επηρέασαν τους αλλοδαπούς τουρίστες να επισκεφτούν την Κέρκυρα ήταν: τα τουριστικά φυλλάδια, οι φίλοι -συγγενείς, το διαδίκτυο και τα ταξιδιωτικά γραφεία. Η επιρροή των τουριστικών εκθέσεων είναι ελάχιστη και κατέχει την 9η θέση.
•Οι σημαντικότεροι λόγοι για να επιλέξουν την Κέρκυρα για τις διακοπές τους είναι: ο ήλιος-θάλασσα, η διαθεσιμότητα της ημερομηνίας προτίμησης, το φυσικό και ήσυχο περιβάλλον, η επιλογή διαθέσιμου καταλύματος, η φήμη της περιοχής και οι τιμές.
•Το 90,6 έφθασε στην Κέρκυρα με αεροπλάνο, ο μέσος όρος παραμονής εκτιμάται στις 10 μέρες το 56% των επισκεπτών έκανε κράτηση άνω των τριών μηνών πριν ξεκινήσουν οι διακοπές τους.
• Στις ημερήσιες εκδρομές ως πρώτη προτίμηση είναι η πόλη της Κέρκυρας, ακολουθούν ο γύρος του νησιού, η Aqualand και η Αλβανία.
•Το 20,6 επισκέφθηκε την Κέρκυρα περισσότερο από τρεις (3) φορές.
•Το 54% των επισκεπτών έχουν μορφωτικό επίπεδο τουλάχιστον πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.
•Το 42% του δείγματος διαθέτει ετήσιο οικογενειακό εισόδημα άνω των 50.000 ευρώ.
• Οι ερωτηθέντες έχουν καλή εντύπωση για τα εστιατόρια, τα μπαρ-καφετέριες, τη διαμονή και την καθαριότητα θάλασσας και ακτών.
•Οι αρνητικές εντυπώσεις που κατεγράφησαν είναι η κατάσταση και σηματοδότηση δρόμων, η καθαριότητα δημοσίων οδών και υπαίθρου, η δημόσια συγκοινωνία, η νοσοκομειακή περίθαλψη, οι κρατικές υπηρεσίες και το αεροδρόμιο.
•Το 73,6% είχε πρόβλημα με την ηχορύπανση από τους κεντρικούς δρόμους, κέντρα διασκέδασης, μηχανάκια, φωνές και γαβγίσματα σκύλων.
"•Οι αλλοδαποί επισκέπτες χαρακτήρισαν ότι είναι φθηνά στην Κέρκυρα: το φαγητό έξω, τα ποτά, τα τσιγάρα, το κρασί, το νερό, τα μεταφορικά μέσα κ.ά.
•Ως ακριβά χαρακτήρισαν: τα ταξί, φαγητά και ποτά στο αεροδρόμιο, οι ξαπλώστρες, μίσθωση αυτοκινήτων, μερικά φαγητά, οι εκδρομές κ.ά.
•Πιστεύουν ότι λείπουν από την Κέρκυρα: οι καλύτεροι δρόμοι, η καλύτερη συγκοινωνία, καλύτερο αεροδρόμιο, πεζοδρόμια, καθαριότητα, δημόσιες τουαλέτες, χώροι στάθμευσης κ.ά.
•Σε σύγκριση ικανοποίησης με τις τελευταίες διακοπές τους στο εξωτερικό 58,6 απάντησε ότι ήταν ίδιες και το 24% ότι ήταν καλύτερες.
•Οι επισκέπτες θεωρούν ότι α) οι Κερκυραίοι κατά 92,6% είναι φιλόξενοι, β) το 95% έμεινε πολύ ευχαριστημένοι και γ) το 86,6% επιθυμεί να επιστρέφει για διακοπές στην Κέρκυρα. Η έρευνα έδειξε ότι το 86% των ερωτηθέντων είχαν την Κέρκυρα ως πρώτη επιλογή. Το υψηλό ποσοστό ευχαριστημένων τουριστών 86,6% παίζει ρόλο στη διαμόρφωση αυτού του ποσοστού.
•Το 71,6% επισκέφθηκε την πόλη της Κέρκυρας τουλάχιστον μια φορά.
•Για να επισκεφθούν την πόλη της Κέρκυρας θεωρούν σημαντικό την εύκολη πρόσβαση, το ιστορικό κέντρο, οι αρχαιολογικοί χώροι - μουσεία και τα αξιοθέατα και οι περίπατοι.
•Οι παρεχόμενες καλές υπηρεσίες στην πόλη της Κέρκυρας είναι: μπαρ - καφετέριες, εστιατόρια, ταξί, τουριστικά λεωφορεία και τα τουριστικά και εμπορικά καταστήματα.
•Οι παρεχόμενες υπηρεσίες που χαρακτηρίστηκαν ως κακές είναι: οι χώροι στάθμευσης, η σήμανση, οι κρατικές υπηρεσίες και η καθαριότητα.
Ποσοτική Έρευνα για τον Αλλοδαπό Τουρίστα κατηγορίας "All Inclusive”
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας για τους αλλοδαπό τουρίστα της κατηγορίας "All inclusive" που επισκέφθηκε την Κέρκυρα προκύπτουν τα παρακάτω ενδιαφέροντα αποτελέσματα:
•Η πλειονότητα των επισκεπτών αυτής της κατηγορίας ανήκουν με ποσοστό 86% στην ηλικιακή ομάδα 25-44 ετών.
•Το 61% είναι οικογένεια με παιδιά.
•Το 98% είχαν ως πρώτη επιλογή για διακοπές την Κέρκυρα.
•Το 92% ταξιδεύει τουλάχιστον στο εξωτερικό μια φορά το χρόνο και το 15% ταξιδεύει πάνω από τρεις (3) φορές το χρόνο.
•Τα επικοινωνιακά μέσα που επηρέασαν να επισκεφτούν την Κέρκυρα ήταν η οικογένεια -φίλοι - συγγενείς, τα τουριστικά φυλλάδια, το διαδίκτυο και τα τουριστικά γραφεία. Οι τουριστικές εκθέσεις κατέχουν την 11η και τελευταία θέση.
•Οι σημαντικότεροι λόγοι για να επιλέξουν την Κέρκυρα για τις διακοπές τους είναι: ο ήλιος - θάλασσα, η διαθεσιμότητα της ημερομηνίας προτίμησης, η εύκολη πρόσβαση, η επιλογή διαθέσιμου καταλύματος, οι τιμές, το φυσικό περιβάλλον και η φήμη της περιοχής.
•Το 91% έφθασε στην Κέρκυρα με αεροπλάνο.
" Ο μέσος όρος παραμονής εκτιμάται στις 12 μέρες.
•Το 66% των επισκεπτών "all inclusive" έκανε κράτηση άνω των τριών μηνών πριν ξεκινήσουν οι διακοπές τους.
•Το 34% συμμετείχε σε οργανωμένες εκδρομές ως πρώτη προτίμηση η Aqualand, ακολουθούν ο γύρος του νησιού, η πόλη της Κέρκυρας και η ημερήσια κρουαζιέρα.
•Το 86% επισκέφθηκε την Κέρκυρα για πρώτη φορά και μόνο το 1% επισκέφθηκε την Κέρκυρα πάνω από τρεις φορές.
•Το 43% των επισκεπτών έχουν μορφωτικό επίπεδο τουλάχιστον πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.
•Το 58% του δείγματος διαθέτει ετήσιο οικογενειακό εισόδημα από 30.000 ευρώ έως 60.000 ευρώ.
•Οι ερωτηθέντες έχουν καλή εντύπωση για τα εστιατόρια, μπαρ - καφετέριες, τη διαμονή, την καθαριότητα θάλασσας και ακτών, την ασφάλεια, και τα τουριστικά καταστήματα.
•Οι αρνητικές εντυπώσεις που κατεγράφησαν είναι: η κατάσταση και η σηματοδότηση των δρόμων, η καθαριότητα δημοσίων οδών και υπαίθρου, η δημόσια συγκοινωνία και οι κρατικές υπηρεσίες.
•Το 22% μόνον είχε πρόβλημα με την ηχορύπανση από τους κεντρικούς δρόμους, κέντρα διασκέδασης και μηχανάκια.
•Οι επισκέπτες χαρακτήρισαν ως φθηνά στην Κέρκυρα το φαγητό, τα ποτά, τα τσιγάρα και τα αναμνηστικά είδη.
•Ως ακριβά χαρακτήρισαν: τις εκδρομές, τα ποτά στην πόλη, τα ταξί και τα καταστήματα των ξενοδοχείων.
"•Πιστεύουν ότι λείπουν από την Κέρκυρα: καλύτερη συγκοινωνία, καλύτεροι δρόμοι, πεζοδρόμια, καθαριότητα και μονοπάτια.
•Σε σύγκριση ικανοποίησης με τις τελευταίες διακοπές τους στο εξωτερικό το 56% απάντησε ότι ήταν ίδιες και το 35% ότι ήταν καλύτερες στην Κέρκυρα.
•Οι επισκέπτες "all inclusive" θεωρούν: α) ότι οι Κερκυραίοι κατά 98% είναι φιλόξενοι, β) το 99% έμεινε πολύ ευχαριστημένο, γ) το 79% επιθυμεί να επιστρέψει για διακοπές στην Κέρκυρα.
•Το 75% επισκέφθηκε την πόλη της Κέρκυρας τουλάχιστον μια φορά.
•Για να επισκεφθούν την πόλη της Κέρκυρας θεωρούν σημαντικό: την εύκολη πρόσβαση, τους αρχαιολογικούς χώρους - μουσεία, το ιστορικό κέντρο της πόλης και τα αξιοθέατα- περίπατοι.
•Οι παρεχόμενες καλές υπηρεσίες στην πόλη της Κέρκυρας είναι: μπαρ - καφετέριες, εστιατόρια, ταξί, τουριστικά λεωφορεία και τα τουριστικά και εμπορικά καταστήματα.
•Οι παρεχόμενες ως κακές υπηρεσίες είναι: χώροι στάθμευσης και η καθαριότητα της πόλης.
Ποσοτική Έρευνα για τον Έλληνα Τουρίστα
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας για τον Έλληνα τουρίστα που επισκέφθηκε την Κέρκυρα προκύπτουν τα παρακάτω ευρήματα.
•Η πλειονότητα των Ελλήνων επισκεπτών με ποσοστό 47% ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 37-54 ετών.
•Το 41% ταξιδεύουν ως οικογένεια με παιδιά και το 38% ως ζευγάρι.
•Το 94% είχε ως πρώτη επιλογή την Κέρκυρα ενώ το 6% είχε μια άλλη περιοχή ως πρώτη προτίμηση.
•Το 60% των Ελλήνων προτίμησαν να κάνουν τις διακοπές τους το Δήμο Κερκυραίων, το Δήμο Αχιλλείων και το Δήμο Φαιάκων.
•Το 1/3 των Ελλήνων κάνει διακοπές μία φορά το χρόνο, το 75% κάνει διακοπές από μια έως δυο φορές το χρόνο.
•α επικοινωνιακά μέσα που επηρέασαν τους Έλληνες να επισκεφτούν την Κέρκυρα ήταν: οικογένεια - φίλοι - συγγενείς, περιοδικά, τηλεόραση και ταξιδιωτικά βιβλία - περιοδικά. Η επιρροή των τουριστικών εκθέσεων είναι τελευταία από έντεκα (11) επικοινωνιακά μέσα.
•Οι σημαντικότεροι λόγοι για να επιλέξουν την Κέρκυρα για τις διακοπές τους είναι: ο ήλιος - θάλασσα, οι τιμές, η φήμη της περιοχής, το φυσικό περιβάλλον, η επιλογή διαθέσιμου καταλύματος και η σύσταση από φίλους.
•Το 81% έφθασε στην Κέρκυρα με ιδιωτικό αυτοκίνητο.
•H διάρκεια παραμονής εκτιμάται στις 8 μέρες.
•Το 98% δεν συμμετείχε σε οργανωμένες εκδρομές.
•Το 48% των Ελλήνων επισκέφθηκε την Κέρκυρα περισσότερο από τρεις (3) φορές.
•Το 40% των Ελλήνων έχουν μορφωτικό επίπεδο τουλάχιστον πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.
• Το 44% του δείγματος διαθέτει ετήσιο οικογενειακό εισόδημα από 20000 έως 40.000 ευρώ.
Οι Έλληνες έχουν καλή εντύπωση για: τα τουριστικά καταστήματα, την ασφάλεια, τα μπαρ - καφετέριες, τη διαμονή, τα εστιατόρια και τα εμπορικά καταστήματα.
•Οι αρνητικές εντυπώσεις που κατεγράφησαν είναι: η κατάσταση και η σηματοδότηση των δρόμων, η καθαριότητα δημοσίων δρόμων και υπαίθρου, η δημόσια συγκοινωνία, οι οδηγοί ταξί, η νοσοκομειακή περίθαλψη και οι κρατικές υπηρεσίες.
•Το 47% είχε πρόβλημα με την ηχορύπανση από τους κεντρικούς δρόμους, τα κέντρα διασκέδασης και τα μηχανάκια.
•Οι Έλληνες επισκέπτες χαρακτήρισαν ότι είναι φθηνά στην Κέρκυρα: τίποτα, το φαγητό, ο καφές, το νερό και τα ρούχα.
•Ως ακριβά χαρακτήρισαν: τα αναψυκτικά, τα μουσεία, όλα, η aqualand, το ψάρι, τα καύσιμα και το ταξί.
•Πιστεύουν ότι λείπουν από την Κέρκυρα: καλύτεροι δρόμοι, πεζοδρόμια, αμμώδεις παραλίες και η ελληνική κουζίνα.
•Σε σύγκριση ικανοποίησης με τις τελευταίες διακοπές τους το 58% απάντησε ότι ήταν ίδιες, και το 29% ότι ήταν καλύτερες.
•Οι Έλληνες θεωρούν ότι α) οι Κερκυραίοι κατά 71% είναι φιλόξενοι, β) το 72% έμεινε πολύ ευχαριστημένο και γ) το 67% επιθυμεί να επιστρέψει για διακοπές στην Κέρκυρα.
•Το 90% επισκέφθηκε την πόλη της Κέρκυρας τουλάχιστον μια φορά. Το 60% επισκέφθηκε την πόλη πάνω από τρεις φορές.
•Για να επισκεφθούν την πόλη της Κέρκυρας θεωρούν σημαντικό: τα αξιοθέατα - περίπατοι, η εύκολη πρόσβαση, το ιστορικό κέντρο της πόλης και οι αρχαιολογικοί χώροι - μουσεία.
•Οι παρεχόμενες καλές υπηρεσίες στην πόλη της Κέρκυρας είναι: τα τουριστικά και εμπορικά καταστήματα, τα μπαρ - καφετέριες και τα τουριστικά λεωφορεία.
•Οι παρεχόμενες υπηρεσίες όπου χαρακτηρίστηκαν ως κακές είναι: οι χώροι στάθμευσης, η καθαριότητα της πόλης και η σήμανση της πόλης.
Αξιολόγηση Αποτελεσμάτων - Δυνατά σημεία - Πλεονεκτήματα του Νομού
α. Φυσικό Περιβάλλον
β. Ήλιος -θάλασσα
γ. Σημαντικοί πολιτιστικοί πόροι
δ. Γεωγραφική θέση - προσβασιμότητα
ε. Φιλικοί και εξυπηρετικοί άνθρωποι
στ. "Φήμη" - Θετική εικόνα
ζ. Σύσταση από φίλους - οικογένεια - συγγενείς
η. Η ασφάλεια
θ. Η χρήση του διαδικτύου
ι. Η Κέρκυρα ως σταθερή προτίμησης των επισκεπτών
κ. Δυνατότητες ανάπτυξης αυτόνομων ή συνδυασμένων πακέτων
λ. Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας
μ. Ο βαθμός ικανοποίησης των παρεχομένων υπηρεσιών
ν. Επαναλαμβανόμενοι επισκέπτες (repeaters)
ξ. Μορφωτικό επίπεδο και οικογενειακό εισόδημα
ο. Επισκεψιμότητα στην πόλη της Κέρκυρας.
Αδύνατα σημεία -
Μειονεκτήματα του Νομού
α. Υποδομές
β. Ως δεύτερη επιλογή προτίμησης η Κέρκυρα για τις διακοπές τους
γ. Έλλειψη καθαρής κερκυραϊκής "ταυτότητας" στις τουριστικές περιοχές
δ. Έλλειψη καταρτισμένου εργατικού δυναμικού
ε. Έλλειψη αυθεντικής ελληνικής και κερκυραϊκής κουζίνας
στ. Προσβασιμότητα ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΑΜΕΑ)
ζ. Χώροι "μη καπνίζοντες"
η. Η εξάρτηση από το αεροδρόμιο και από τους Τour Operator
θ. Έλλειψη καταγραφής της φέρουσας ικανότητας κάθε τουριστικής περιοχής (Α9)
ι. Η υψηλή εποχικότητα
λ. Περιορισμένη εφαρμογή τεχνικών τουριστικού μάρκετινγκ
μ. Αδυναμίες του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης και των συναρμόδιων Υπουργείων
ν. Τουριστικά καταλύματα χαμηλών προδιαγραφών
Ευκαιρίες
α. Περιθώρια στο σχεδιασμό της τουριστικής ανάπτυξης
β. Δημιουργία θεσμών που αμβλύνουν προβλήματα εφαρμογής κάθε τουριστικής πολιτικής (
γ. Ανάπτυξη του εσωτερικού και του κοινωνικού τουρισμού
δ. Περιπατητικές διαδρομές οικοτουριστικού ενδιαφέροντος
ε. Αποπεράτωση της Εγνατίας και Ιονίας Οδού
στ. Αναπτυξιακός σχεδιασμό μέσω του ΕΣΠΑ 2007-13
ζ. Η ενιαία διαχείριση, ανάπτυξη και προώθηση πολιτιστικών δράσεων
Απειλές
α. Η παγκόσμια οικονομική κρίση
β. Διεθνής ανταγωνισμός - Ανάπτυξη νέων αγορών
γ. Η μεγάλη εξάρτηση προσέλευσης επισκεπτών, από δύο (2) μόνον χώρες
δ. Πιθανή λανθασμένη αντίληψη περί της οικονομικής ανάπτυξης εξαιτίας του Τουρισμού
ε. Απειλή του μεσογειακού Τουρισμού από τα "Τουριστικά Θερμοκήπια"
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
1 σχόλιο:
μα καλά, 2 χρόνια τους πήρε η επεξεργιασία των δειγμάτων της έρευνας ?
Δημοσίευση σχολίου